Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Max VPN anslutningar


fjed

Rekommendera Poster

Hej!

 

Hur många VPN anslutningar kan vara anslutna samtidigt till en server?

 

Servern använder sig av Windows Server 2003 Enterprise Edition

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observera dock att det då inte är Windows som sätter begränsningen utan serverns hårdvara (CPU, RAM och nätverkskort/-bandbredd).

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

 

Jag frågade tidigare en vän men han sa att det kunde vara max 5 anslutna samtidigt. Gäller det andra Windows Server versioner eller var kan han ha fått det ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...eller att det inte är RAS som används utan en annan lösning, t.ex. Cisco el. dyl. som har andra (licensmässiga) begränsningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller de obegränsade anslutningarna även om varje användare som ansluter har olika login?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag förstår vad du menar.

Jag hoppas verkligen alla användare har olika login ;-)

 

Antalet anslutningar är nog just antalet anslutningar oavsett vilket konto som används för att ansluta.

Dock kan du väl rimligtvis få andra problem om samma konto skapar flera hundra anslutningar samtidigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Vet inte om jag förstår vad du menar.

Jag hoppas verkligen alla användare har olika login ;-)

 

Antalet anslutningar är nog just antalet anslutningar oavsett vilket konto som används för att ansluta.

Dock kan du väl rimligtvis få andra problem om samma konto skapar flera hundra anslutningar samtidigt...

 

Jo de har förstås olika login... dum fråga av mig. ;)

 

Jag läste lite om olika Windows Server licenser men jag begrep mig inte på vad "Client Access Licens" innebär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...