Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Följa vad som görs i en oracle databas"


Nuggit

Rekommendera Poster

Hej!

 

Förmodligen är detta en helt omöjlig fråga, men ni har överaskat mig förut så jag gör ett försök åtminstone, hjärnan börjar stå lite still här...

 

Jag håller på och utvecklar ett tillägg till ett system som skall lägga till delar till en arbetsorder utanför systemet.

(det skall gå att lägga till delar med en handscanner, och detta stöds inte av affärssystemet i sig självt, därav min utveckling...

 

Problemet jag har nu är att lägger jag till delar till arbetsordern, så uppdateras arbetsordern i systemet, MEN lagret ändras inte. det medför att jag kan plocka ut ett oändligt antal delar, men ingenting försvinner ur lagret...

Helt klart obra för framtiden :lol:...

 

När man gör det manuellt, och reserverar delar osv, uppdateras naturligtvis lagerdelen...

Jag har letat runt i databasens tabeller som en tok men inte riktigt hittat någon tabell som kopplar ihop det jag behöver... jag misstänker att det är någon trigger jag inte lyckas träffa som skall uppdatera rätt tabeller...

Därför undrar jag om det finns något sätt att "övervaka" databasen, så att jag kan göra det genom systemet på korrekt sätt, och se vad systemet själv gör för anrop till databasen.

 

Är detta möjligt?

/Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kommit fram till att det går att göra en trace... Men har någon koll på hur man gör detta?:)

 

Tacksam för info

 

/N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...