Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hjälp med att skapa index


Cat346

Rekommendera Poster

Det här är kanske helt fel forum, men jag hoppas ändå att någon kan svara på mina frågor :blush:

 

 

Jag har försökt skapa ett index (sidregister) i ett omfattande dokument (drygt 200 sidor) och har följt de instruktionsfilmer jag hittat på nätet. Men något går snett hela tiden.

 

 

 

Jag kommer in i indexfunktionen och väljer "markera indexord". Jag skriver in orden ett efter ett och trycker på OK. Men jag måste välja mellan "korsreferens", "aktuell sida" och "sidintervall". "Sidintervall går inte att välja". Med "korsreferens" står det bara "se" efter indexordet. Med aktuell sida blir sidhänvisningen efter alla indexord 272, dvs sista sidan där det är tänkt att indexet ska stå.

 

 

 

Hur gör jag för att skapa ett index med sidhänvisningar? Det är väl ändå inte meningen att jag måste skapa det manuellt genom att slå upp varje ord för sig, bläddra igenom hela dokumentet, skriva upp alla aktuella sidor och sedan mata in dem själv i sidregistret? I så fall kommer det att ta flera dagar.

 

 

 

Detta är förmodligen en idiotisk fråga, men jag börjar känna mig smått desperat och vore därför tacksam om någon kunde hjälpa mig. Stort tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Det känns spontant som detta är en frågeställning som rör Word eller annat ordbehandlingsprogram. Jag misstänker att du får bra svar om du postar i detta forum:

Eforum -> Program -> Ordbehandling - Word m fl

Det som också underlättar är att du skriver ut vilket program du använder och då med versionsnr/årtal o.dyl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...