Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Felmeddelande Chrome


kelby

Rekommendera Poster

Har haft Chrome som webläsare en längre tid och allt har fungerat fint. Sedan någon månad ca: började det med att startsidan, som jag har Google, inte öppnades förrens jag klickade på "hemikonen". För någon vecka sedan dök ett felmeddelande upp när jag skulle använda Chrome: "Det gick inte att öppna din profil ordentligt. Vissa funktioner är eventuellt inte tillgängliga. Kontrollera att profilen finns och att Du har behörighet att skriva till profilens innehåll".Nu var det bara att klicka o.k så öppnades startsidan. Jag hittade ett förslag på lösning på Chrome-support hur man skapade en ny användarprofil vilket jag gjorde, men problemet kvarstod. Dessutom fungerar inte möjligheten att spara sina inloggningsuppgifter trots att rutan som finns i inställningar är ibockad. Var bekvämt att ha den funktionen trots att säkerheten var sämre, kan vara svårt att hålla reda på alla inloggningsuppgifter. Har någon någon förklaring på vad som hänt. Själv känner jag mig inte delaktig i någon ändring som gjorts. Har delvis gått tillbaka till Firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Jag har fått det felet i en tidigare version. Jag avinstallerade Chrome och installerade det igen. Inga problem sedan dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det gick inte att öppna din profil ordentligt. Vissa funktioner är eventuellt inte tillgängliga. Kontrollera att profilen finns och att Du har behörighet att skriva till profilens innehåll"

Har samma problem sen början av juli och många verkar ha samma bekymmer- Har inte hittat nån lösning än- sannolikt ett fel hos Chrome . jag upptäckte det efter en uppdatering av Acrobat reader .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem sen början av juli och många verkar ha samma bekymmer- Har inte hittat nån lösning än- sannolikt ett fel hos Chrome . jag upptäckte det efter en uppdatering av Acrobat reader .

 

Avinstallation och ominstallation av Chrome hjälpte mig inte men efter en rensning av datorn med ett bra gratisprogram försvann problemet :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Hej Lars Almquist!

 

Din fråga är flyttad till en egen tråd eftersom det handlar om ett helt annat felmeddelande än i denna tråd.

 

Du hittar din fråga här: //eforum.idg.se/topic/340375-chrome-profilen-kan-inte-anvandas/

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...