Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Yahoo mail kommer inte ihåg mig


DePhaz

Rekommendera Poster

Som rubriken lyder. Har tidigare använt Yahoo mail utan problem men ny vill inloggningssidan inte minnas mig längre utan jag måste skriva in adressen varje gång trots att jag har rutan "behåll min inloggning" ikryssad. Klickar jag i adressrutan dyker min Hotmail adress upp (!) men inte Yahoo adressen. Tidigare kunde jag bara klicka i rutan och fick upp adressen automatiskt. Har inte ändrat något på datorn, det enda som hänt är att säkerhetskopiering utfördes medan jag var på nätet. Men då var jag inte inloggad på Yahoo. Har loggat in och ut ett flertal gånger men det hjälper inte. Har också tömt cookies och webbläsarens cashminne. Det hela är en bagatell men mycket underligt. Detta problem gäller för Google Chrome 20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ett knepigt område. Vissa webbläsare kommer ihåg inloggningsuppgifter på vissa hemsidor och andra inte. Detta är en av anledningarna till att jag använder olika webbäsare beroende på vilken sida jag ska logga in på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, så är det. Använde tidigare Firefox på den stationära men den krånglade så mycket så jag övergav den. Inloggningsuppgifter kom den faktiskt ihåg. Kör samma webbläsare på laptopen och den kommer ihåg min Yahoo mailadress.

 

Gick över till Google chrome på den stationära och det har funkat suveränt fram till för ett par dagar sedan, sedan ville den inte längre komma ihåg min Yahoo adress utan bara min hotmail, var jag än befinner mig på nätet. Mycket konstigt. Det är inte av tjurighet eller ovilja som jag tycker det är problematiskt men dt är ju praktiskt att få fram adressen bara genom att klicka i rutan. Det spar tid också.

 

(Som avslutning kan jag avslöja att Opera inte vill spara några inloggningsuppgifter vid Yahoo fast rutan är ikryssad).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...