Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort <!--#include file="_topmeny.asp" --> symbo


Mr Mojo

Rekommendera Poster

Om jag har en <!--#include file="filnamn.asp" --> i mitt dokument i Dreamweaver så kommer det upp en symbol som markerar att filen är länkad. Hur får jag bort den symbolen?

Jag har klickat bort i inställningar att inga osynliga objekt ska synas. Men den finns där i alla fall.

 

// Toni

 

 

 

// Toni Åkerman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Symbolen säger inte att den är länkad. Symbolen indikerar att det finns en kommentar i texten.

 

Jämför:

<!--Det här är en kommentar-->
<!--#include file="filnamn.asp" -->

 

Dreamweaver tolkar det precis som vad det är om inga andra instruktioner getts, dvs en kommentar.

 

Kan inte dreamwever så bra, men leta efter något i stil med "indicate comments" eller "mark up comments".. Inte vet jag. Hoppas jag var till nån hjälp.

 

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

 

 

[inlägget ändrat 2001-09-04 13:03:25 av Bequerel]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är riktigt att SSI ska kommenteras bort, dvs <!--#include file="filnamn.asp" -->. Har du kört det på servern? Server Side Include är ändå en serverföreteelse och jag tror att har du inte 'definierat webbplats' och kryssat i 'använd cache för att ...' i DreamWeaver så kanske inte applicationen klarar att 'server'-simulera? :-/

 

Nanebôbben!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jodå Dreamweaver visar normalt innehållet från SSI-filen direkt i fönstret.

 

Vad jag funderar lite över efter att ha hackat fram och tillbaka är om det inte är en symbol för något i ASP-filen som syns. Jag lyckas provocera fram motsvarande (fast då som en ASP-kodikon) med data från en databas i SSI-filen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...