Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljud via HDMI från dator till TV fungerar inte


dima

Rekommendera Poster

Har Dell Studio XPS 1340 med uppgraderat windows från Vista till 7. TVn är en LG37F66

Försökte följa kopplingsanvisningarna i PC för Alla Digitala Hemmet. Bildöverföringen fungerar perfekt, men ljudet nix.

När jag klickar vänster eller höger på Hantera ljudenheten via Kontrollpanelens Ljudikon saknas under rubriken Uppspelning ATI HDMI Output.

Enhetshanteraren upptar 2 enheter:

- IDT High Definition Audio CODEC och

- NVIDIA High Definition Audio

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollera att alla drivrutiner som behövs är installerade, möjligt att den som skapar bryggan mellan ljudkort och grafikkort inte är installerad. Dvs uppdatera ljudkortets, moderkortets och grafikkortets drivrutiner om det finns några uppdateringar för dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland finns inte ljud i datorns HDMI som PC för alla skriver i artiklen, kanske är det så på din.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kan se har du ett Nvidia grafikkort, i så fall är det inte konstigt att ATI HDMI inte finns. Gå in i Nvidia kontrollpanel och klicka på Ändra upplösning. Välj TV och kontrollera vilken anslutning som är vald.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Dima. Berätta vad du har kopplat ihop med vad och med vad. Kort sagt hur och vad du har kopplat.Kringutrustning,stereo,kabelbox?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dima. Berätta vad du har kopplat ihop med vad och med vad. Kort sagt hur och vad du har kopplat.Kringutrustning,stereo,kabelbox?

 

Jag har kopplat en HDMI- kabel mellan datorns och TV:ns ena HDMI kontakter. TV:s andra HDMI kontakt är kopplad till TV:ns digitalbox, som i sin tur är kopplad till en Router, som får sina bredbandssignaler från telefonuttaget. Tidigare använde jag den andra HDMI kontakten för min Blue Ray spelare, vilket fungerade utmärkt. Någon annan kringutrustning har jag inte. Datorn är drygt 3 år, en Dell Studio XPS 1340 med ett HDMI uttag.

Tack för att Du vill hjälpa mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...