Just nu i M3-nätverket
Jump to content

design

spinky

Recommended Posts

tack, men, hmm, var ska jag börja???

jag vet inte när du tittade på sidan, antagligen för nån dag sedan eller nåt, kan du inte ber'tta vad du har för browser???

jag vet inte vad det kan vara som e fel, men många jag känner har provat sidan uten problem, både pc, mac och olika browsers...

wow, hehe, det häär, blev intresant!

hmm, jaha ni, vet inte vaad jag skall säga, vill bara tacka så hemskt mycket för kommentarerna...

;-)

hmm, jag tackar för alla kommentarer, det var bara bra att du sune tog upp problemen, klart jag vill veta, respekterar mac-ägare ;-), och vill såklart att mina sidor ska vara aceptabla i era halvgenomskilniga burkar! (snygga burkar!)

jag kom på hur jag skulle fixa mina "knappar" så, jag har ersatt de genomskinliga sakerna med riktigare saker, se själva om det e bättre, hmm , annars får man väll fler kommentarer från mac-ägare!! hihi ok!

Kjelle,

Jag är lite förbryllad... vart har du fått tag i siffrorna att det bara är 2% macägare? Eller menar du att det är bara 2% som sitter på mac OCH netscape? Jag ser faktiskt detta som en pseudo-diskussion och vill du hoppa på macägare kan du väl göra det i "Datorkrig eller Datorkriget" för här hör det verkligen inte hemma.

Vi diskuterar ju dagligen på det här forumet hur vi ska tänka på olika skärmupplösningar, webbläsare osv men så fort det nämns mac i samma mening så flyger PC-nissarna i taket. Fånigt faktiskt!

När det gäller PNG så finns det inte någon riktig standard ännu, varken på PC eller Mac... dessutom är det bara ett fåtal webbläsare som fullt stödjer PNG, om de ens gör det... så Sune har rätt när han säger att vänta med PNG ett tag till, så att webbläsarna hänger med och alla, eller majoriteten har uppdaterat till en webbläsare som stödjer PNG.

Det var mina 50 öre,

Petra

Hmm, jag tänkte fråga er en annan sak, när jag ändå nu, hehe verkar fått kontakt, med några kunniga...

Jag har som sagt win98 och laddade nyligen ned den engelska versionen av adobe photoshop 5, eller vilken version det nu var. Jag fill få en speciell effekt med en bild jag har, och den består då av två olika färger.

Den sak jag nu vill göra finns på denna dress, men jag kan inte få till det, kan någon berätta lite utförligare av er.ni har ju inte skrivit så korta inlägg..hehe. (jag tror jag har gjort rätt, men jag hittar inte färgrastret..)

http://www.idg.se/capdesign/tips/bild-18.html

bilden jag vill ändra finns på http://home.bip.net/spinky/1.gif och om ni vill kan ni ju alltid ändra den åt mig, och maila den tilll spinky25@hotmail.com.

det e alltså gränsen mellan de olika färgblocken som ska bli prickiga, så att de går in i varandra...

Anna Olsson

Efter all denna diskussion var man ju tvungen att titta. Men när jag (I Windows NT och IE) tittar på din sida får jag bara upp en gul sida där det står "spinky" - inga länkar, inga andra bilder.

Har du tagit bort allt nyligen efter debatten här?

Anna Olsson

Jag antog ditt problem. Alltid kul med en utmaning. Vet inte om resultatet blev det du ville.

Lite knepigt när förklaringen är på svenska och programmet på engelska..

1. Jag tog bilden

2. satte den i RGB mode.

3. markerade ett område omkring där färgen skall bytas - kopierade detta

4. Klistrade in som nytt layer

5. På detta layer följde jag instruktionerna.

(Gaussian blur 5,8 sedan filter Pixelate, color halftone, radie 4)

6. För att göra snyggare övergång mellan lagret och bakgrunden gjorde jag en lagermask med "linear gradient" .

Jag kan skicka dig psd-filen om du vill se själv

jaha, tack för tipset, skulle gärna vilja att du skickade mig filen till min mail, helst utan virus.. hehe

och, japp..

jag har tagit bort min sida, jag testade bara lite med design, men snart kommer min aldeles riktiga sida upp...om några dagar....

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...