Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Filmer hackar i för stora fönster


MadMaster

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har nyligen ominstallerat Win XP på min laptop. Jag gjorde det från programvara på reserverad del av datorn så jag har inte använt någon skiva. Denna möjlighet följde med datorn och är inget jag har gjort. Problemet jag fått efter detta är att när jag ska se på film så hackar filmen eller fryser helt om fönstret är för stort. Det hackar även i helskärm. Drar jag ner rutan så den blir mindre till ytan börja filmen snart fungera normalt.

Vad är det för fel och hur kan jag lösa det?

 

Jag har provat både Windows Media Player och VLC men det är samma problem. Jag har även två exakt likadana datorer och jag har ominstallerat XP och båda har samma problem. Men jag har gjort denna ominstallation innan på den ena datorn men efter det fick jag inga problem, utan det var nu efter andra gången. Den andra datorn har jag endast installerat om en gång. Jag har tagit ner alla uppdateringar jag kan hitta från WIndows Update men det har inte räckt.

 

Vad bör jag göra? Det är sommar och jag behöver något att göra alla regniga kvällar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Har du hämtat/installerat alla drivrutiner som krävs? Lämpligt att hämta dem från datortillverkarens hemsida. Problembeskrivningen tyder på avsaknad eller problem med grafikdrivrutinen.

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har du hämtat/installerat alla drivrutiner som krävs? Lämpligt att hämta dem från datortillverkarens hemsida. Problembeskrivningen tyder på avsaknad eller problem med grafikdrivrutinen.

/ Jari

 

Jo, något drivrutinsstrul är det. Men ominstallationen gjordes ju från en återställningspartition, så det är ju "rätt" drivare, men antagligen för gamla drivare. Mitt råd är samma som Jaris, gå in på tillverkarens hemsida för just din datormodell och kolla om det finns nyare drivrutiner att ladda ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...