Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Glömt admin lösenord


anna1965

Rekommendera Poster

Vi har en dator där ena sonen hade admin konto som han har glömt nu och sen har vi ett annat *vanligt* konto som vi kommer in med.

Kan man på något sätt göra det vanliga kontot till admin?

Som det är nu kan vi inte göra några som helst ändringar i datorn med det vanliga kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lägg detta program på en usb sticka

boota upp

 

(om den sedan vid uppstarten ber om ett lösenord ska du trycka på enter så loggas du in och sen är det bara att logga en med admin kontot och byta lösenord precis som inget hade hänt)

 

Här får du även en

på hur det ser ut när du bootar upp (obs, se till att boota från ditt usb minne)

 

här är en video på hur du lägger över filerna till ditt usb minne

 

/Jesse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här får du även en video på hur du ska gå till väga

Videon visar ju inte så mycket hur man gör precis..

 

Känner man inte igen/använder VMware kan det ju bli en aning förvirrat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var den bästa jag kunde hitta så snabbt men den visar endå hur det ser ut när man bootar upp

 

jo i för sig, det kan bli lite förvirrat eftersom det är VMware det kan jag hålla med om

 

 

/Jesse

 

 

Videon visar ju inte så mycket hur man gör precis..

 

Känner man inte igen/använder VMware kan det ju bli en aning förvirrat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns även Hirens.BootCD som man kan tänka ner och bränna ut på skiva för att sedan använda kon-bot den vägen

 

jag själv kör med den och tycker det går snabbt och enkelt.

dock hade jag problem med en dator i skolan som läraren inte kom in i så jag fick överföra kon-bot till usb och boota därifrån

därför har jag båda varianterna (har även redigerat mina inlägg så det är andra video filmer som var lite bättre än den förra :D

 

 

föredrar 11.1 länk ----> hirensbootcd.org/files/Hirens.BootCD.11.1.zip

 

 

 

/Jesse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns en bra guide på svenska hur du ändrar bortglömt admin lösenord: http://cuptro.com/gu...ndows-losenord/

Alternativ 1 är om du har en Windows-installationsskiva. Om du inte har det gå till Alternativ 2. Har testat båda och det fungerar jättebra! :thumbsup:

 

Här är ett specialprogram som bara kan ändra lösenord: http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

Programmet kan användas till att ändra kontotyp, redigera Registry m.m. Programmet används i guiden jag postade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...