Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilka program bör man inte slänga?


Hannah.R

Rekommendera Poster

Hej!

 

 

Har några frågor, är inget dataproffs själv så jag vänder mig till någon som vet mer...

 

Jag vet inte riktigt vilka program jag "kan" göra mig av med, det är hur mycket som helst som är inlagt...

 

Hur "säker" är windows egna antivirus? Behöver jag någonting mer? Har McAfee på min andra dator, men den strulade till mer än hjälpte...

 

 

Vilka program "bör" man ha på sin dator...? Körde Ccleaner på den andra, behövs det?

 

Finns det någn som skulle kunna hjälpa mig tack...?

 

 

//Hannah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju lite svårt att svara på utan att veta vad som finns inlagt, tyvärr. Där ska ju finnas kvar något program som hanterar pekplattan, t ex, men det kan ju heta olika saker i olika datorer.

 

Microsoft Security Essentials har under de senaste åren inte fått toppenbetyg i tester, men version 4 är så ny att den inte har blivit testad än så det är omöjligt att veta hur den ligger till än.

 

Registerstädningsprogram, vilket är en av funktionerna i CCleaner, ska man vara restriktiv med eftersom de ibland städar för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Allra först ska du installera AVG Antivirus Free Edition eller Microsoft Security Essentials, sen ska du ha ett program som Revo Uninstaller för att kunna avinstallera ordentligt så att du inte har något skit kvar när du har avinstallerat ett program, t.ex. Inställningsfiler, loggar etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För senaste testerna på antivirusprogram hittar du här.

 

 

Rekommenderar dock Avast av den enkla anledningen att datorn blev slöare än min gamla mormor. har dock inte använt AVG antivirus på ca 1 år så hur det har blivit med prestandan ska jag låta vara osagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...