Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Netgear Router WNR-3800


Alkapon

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en Netgear wnr-3800 och jag kan inte få mer än 12 mgb/s. Jag har 100 Mgb/s hemma. Jag har gjort allt och vet inte vad felet ligger, jag sitter bara 2 meter från routern och högsta hastighet jag får är mellen 10-12 mgb/s inte mer. stationär datorn som kopplat direkt till fiber utaget ger mellan 70-90 mgb/s. Jag undrar vad är för fel på konfigration inställningara i routern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har en Netgear wnr-3800 och jag kan inte få mer än 12 mgb/s. Jag har 100 Mgb/s hemma. Jag har gjort allt och vet inte vad felet ligger, jag sitter bara 2 meter från routern och högsta hastighet jag får är mellen 10-12 mgb/s inte mer. stationär datorn som kopplat direkt till fiber utaget ger mellan 70-90 mgb/s. Jag undrar vad är för fel på konfigration inställningara i routern.

Är osäker men du menar väl en trådlös anslutning?

Har du prövat på längre avstånd? Jag hade en gång en bärbar dator som inte ville koppla upp alls till routern när den var 1 meter från routern men det gick utmärkt när jag gick in i rummet bredvid. Sedan hittade jag en inställning i routern som innebar att routern skulle sända med högre effekt och när jag stängde av den inställningen så gick det bra på närmre håll också.

 

Vilken hastighet klarar det trådlösa nätverkskortet i datorn av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...