Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nyhetsbrev från idg


.M

Rekommendera Poster

Jag upplever att jag får fler och fler nyhetsbrev från idg och jag har inget minne av att jag någonsin bett att få nyhetsbrev ifrån idg. Nu precis så damp det ned ett brev från computer sweden angående almedalen, för någon månad sedan så var det pc för alla vill jag minnas. Jag har haft konto på idg i en massa år och jag har inte tidigare fått brev från computer sweden. Så antagligen är det ett helt nytt nyhetsbrev och det finns någon kryssruta någonstans som säger att jag accepterar nya nyhetsbrev och jag har inte hittat denna ruta än för att kryssa ur, eller så ägnar sig idg åt rätt fula metoder där dom anser sig ha rätt att skicka mig dessa nyhetsbrev då och då bara för att jag har gett dem min e-postadress.

 

Nu vet jag inte om det är mitt konto på stora idg-nätverket eller eforum som man plockat e-postadressen ifrån. Men om det är eforum så vill jag ha bekräftelse på om eforum delar ut medlemmarnas e-postadresser till partners så dessa kan skicka e-brev till en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Thors

Hej!

 

När du registrerar dig på Eforum får du PC för Allas nyhetsbrev Express (klicka på avregistrera längst ned i brevet om du inte vill ha det), inget annat nyhetsbrev.

 

Computer Swedens nyhetsbrev får du alltså inte genom Eforum. Jag kan inte på rak arm svara på var du registrerat dig för att få det. Även det brevet är bara att avregistrera sig ifrån. Vill du ändå veta mer specifikt rekommenderar jag att du mejlar till Computer Sweden och frågar dem. Mejla till signe.liden@idg.se, så kan hon svara eller hänvisa dig till rätt person.

 

Hoppas det var svar på din fråga!

 

/Andreas, PC för Alla / Eforum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Jag upplever att jag får fler och fler nyhetsbrev från idg och jag har inget minne av att jag någonsin bett att få nyhetsbrev ifrån idg. Nu precis så damp det ned ett brev från computer sweden angående almedalen, för någon månad sedan så var det pc för alla vill jag minnas. Jag har haft konto på idg i en massa år och jag har inte tidigare fått brev från computer sweden. Så antagligen är det ett helt nytt nyhetsbrev och det finns någon kryssruta någonstans som säger att jag accepterar nya nyhetsbrev och jag har inte hittat denna ruta än för att kryssa ur, eller så ägnar sig idg åt rätt fula metoder där dom anser sig ha rätt att skicka mig dessa nyhetsbrev då och då bara för att jag har gett dem min e-postadress.

 

Nu vet jag inte om det är mitt konto på stora idg-nätverket eller eforum som man plockat e-postadressen ifrån. Men om det är eforum så vill jag ha bekräftelse på om eforum delar ut medlemmarnas e-postadresser till partners så dessa kan skicka e-brev till en.

 

Det brukar också finnas en länk längst ned i varje nyhetsbrev där du kan klicka och bli avregisterad ur respektive register. Då brukar utskicken sluta.

 

Jag har också fått nyhetsbrev från bland andra PC För Alla. Då har jag gjort som jag skrev ovan.

 

Att göra som Andreas Thors skriver är inte heller fel.

 

Du gör som du känner för. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du registrerar dig på Eforum får du PC för Allas nyhetsbrev Express (klicka på avregistrera längst ned i brevet om du inte vill ha det), inget annat nyhetsbrev.
Jag registrerade mig på Eforum 2005-04-05, det är ungefär sju år sedan. Eforum blev en del för vad, 18 månader sen? Det skulle betyda att det tog pc för alla nästan sju år att skicka ut sitt första nyhetsbrev då det dök upp för någon månad sedan. Om det inte är så att någon har hackat mitt konto med syfte att kryssa i kryssrutor för nyhetsbrev. Det verkar dock lite baklänges för man brukar hacka konton på forum för att skicka ut spam inte för att ta emot nyhetsbrev.

 

Det samma med computer sweden och idg. Jag har haft ett konto där i sju år och nyhetsbrev dök upp igår. Det var ungefär två år sedan jag bytte lösenord och e-post för min inloggning och e-brev dök upp igår. Det verkar inte rimligt att om man godkänt en prenumeration (även av misstag) att det skulle ta två år innan e-brev dyker upp.

 

Det troligaste verkar faktiskt vara att a, någon har gjort en utsökning i en databas för att hitta dom som har kryssat i ruta, och gjort fel. Eller b, någon har gjort en utsökning i en databas för att hitta dom som har kryssat i ruta och gjort fel med flit.

 

Det brukar också finnas en länk längst ned i varje nyhetsbrev där du kan klicka och bli avregisterad ur respektive register. Då brukar utskicken sluta.
Ja, men jag borde inte behöva trycka på länken för att bli avregistrerad då jag faktiskt inte bett att få detta till att börja med.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...