Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Slå ihop flera bilder automatiskt


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Finns det något bra program som automatiskt kan slå ihop flera bilder? Om jag har säg 5-6 bilder och vill lägga dom i ”rutor” på ett A4 papper och ha text inunder, inte i bilderna, utan nedanför på pappret hur gör man då? Jag vet att man kan infoga, men jag vill ha något som blir symmetriskt och snyggt, där bilderna anpassas till rutorna. Jag provade Photo Scape, som egentligen är perfekt, MEN, den har ett antal

standard ”modeller” med tomma rutor för bilder, men formerna gör att bilderna ändå inte blir bra i det tänkta färdiga collaget. Så kan någon rekommendera ett program som har ”färdiga rutor” där man enkelt kan infoga bilderna och att dom ”självt” anpassar sig i storlek. Photo Scape, gör att vissa av bilderna ser hoptryckta ut, i övrigt hade det programmet varit ultimat. Några förslag på gratisprogram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Microsoft Autocollage för att göra det där. Egentligen vill programmet välja bilder själv, men det kan man komma runt genom att kopiera in en begränsad mängd filer i en arbetskatalog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Jag använder Microsoft Autocollage för att göra det där. Egentligen vill programmet välja bilder själv, men det kan man komma runt genom att kopiera in en begränsad mängd filer i en arbetskatalog.

 

Hej,

 

Det ser intressant ut, skall testa! Tack. Jag vill ändå fråga om det finns ytterligare program som kan ge typ färdiga tomma rutor, snyggt och symetriskt, som man kan infoga bilderna i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Dag Erlandsson

Jag har nog uttryckt mig felaktigt. Jag bifogar en bild "här" till frågan och ser om jag kan få tips om hur man "får till" - så att jag likt den bif. bilden kan göra så. Har Open Office i grunden.

post-54989-0-79435400-1341738895_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...