Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur säkert är ditt lösenord...


NordicOne

Rekommendera Poster

Två år och 10 månader. Ja jag körde givetvis inte mitt lösenord utan nått liknande.

Det är väl ingen som skriver in sitt riktiga lösenord till nån site ? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj!

Time To Crack: 6353988376992 centuries

Dock är det viktigaste nog inte att ha ett säkert lösenord. Utan att ha flera lösenord. Helst ett för varje site.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Oj!

Dock är det viktigaste nog inte att ha ett säkert lösenord. Utan att ha flera lösenord. Helst ett för varje site.

 

Sedan att inte ha ett lösenord som rör dig personligen t ex namnet på katten därhemma eller din hobby.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Två år och 10 månader. Ja jag körde givetvis inte mitt lösenord utan nått liknande.

Det är väl ingen som skriver in sitt riktiga lösenord till nån site ? :lol:

 

Funderar på hur den nyfikne skulle få in en fullträff på vilken site det rör sig om i så fall?

Jag menar, bara ett lösenord säger inte så mycket om varifrån det tillhör. Fast hellre det säkra före det osäkra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på hur den nyfikne skulle få in en fullträff på vilken site det rör sig om i så fall?

Jag menar, bara ett lösenord säger inte så mycket om varifrån det tillhör. Fast hellre det säkra före det osäkra. :)

Det har tidigare funnits läckor i webbläsare som ger ut cookies till andra siter. På så vis kunde man se vilka siter personen var aktiv på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...