Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej skicka epost med Outlook när jag är uppkopplad på de trådlösa nätverket.


mhnr9

Rekommendera Poster

Hej

Har ett märkligt problem som jag går bet på, kan inte ta emot epost med Outlook när jag är uppkopplad på det trådlösa nätverket. Det funkar att skicka. (För felmeddelande se längst ner på inlägget.)

Om jag stoppar internetsladden direkt i datorn funkar det både att skicka och ta emot så alla kontoinställningar osv stämmer.

 

Problemet uppstod efter att jag installerade den senaste versionen av Eset Smart Security.

Men eftersom det funkar med sladd vet jag inte hur det skulle påverka.

Har det någon inställning för inkommande trådlös epost.....?? Jag hittar det inte i alla fall...

 

Eller är det någon inställning på den trådlösa routern som måste ändras?

 

Alla ideer är välkomna!

Tack

 

 

Uppgiften epost@epost.se - Tar emot rapporterade felet (0x8004210A): Tidsgränsen för åtgärden överskreds innan servern för inkommande e-post (POP3) svarade. Kontakta serveradministratören eller Internet-leverantören (ISP) om problemet kvarstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En idé är att någon brandvägg sitter ivägen. Det kan vara så att brandväggen enbart skapade regler för e-post på det trådade nätet och inte det trådlösa.

 

Dock vet jag inte riktigt om det är Windows brandvägg eller eventuell brandvägg i eset. Så du får kanske leta lite i båda produkterna. Har du Windows brandvägg igång förresten? Man tycker ju att Outlook och Windows kan leka ihop ganska bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...