Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

seg start av Windows7


bowile

Rekommendera Poster

Hej

Jag har en relativt ny dator med Windows7 64 bit

Den har blivit seg vid start och ibland låser den sig helt så jag måste stänga av

med knappen på datorns framsida och starta igen

Så småningom kommer den igång och fungerar snabbt och bra som vanligt

Har kollat i aktivitetshanteraren och finner inte att något speciellt är igång

Kört även programmet start upp inspektor och finner att bara virusprogrammen är igång

Har funderingar på att använda CD skivan med operativsystemet jag fick med vid köp och köra reparation alternativt rensa helt och börja om

Känns obehagligt då jag inte är så datorvan och dessutom förlorar en del jag har i datorn trots att jag fört över det mesta till en annan dator

Är det någon som har tips och råd är jag tacksam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt många tester är inte Microsoft Security Essentials lika effektivt som de vanliga gratis antivirusprogrammen Avast, AVG och Avira.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Nja! Jag tycker det låter som om du har någon drivrutin som trilskas!

 

(Hade det varit virusskyddet så hade den orsakat segheter även när datorn är igång!)

 

Har du installerat senaste drivrutinerna från tillverkarens webbplats?

 

Finns det enheter med "fel" i enhetshanteraren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja! Jag tycker det låter som om du har någon drivrutin som trilskas!

 

(Hade det varit virusskyddet så hade den orsakat segheter även när datorn är igång!)

 

Har du installerat senaste drivrutinerna från tillverkarens webbplats?

 

Finns det enheter med "fel" i enhetshanteraren?

Tack för dina tips

Vad menas med tillverkarens webbplats ? Om det är firman som byggt dator så har jag talat med dom och dom rekommendera hel ny installation

Betr enhetshanteraren har jag kollat där för första gången visste inte vad det var där räknas en massa saker upp bara i en lista på vad jag har i datorn men inget annat

Mvh

bowele

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt många tester är inte Microsoft Security Essentials lika effektivt som de vanliga gratis antivirusprogrammen Avast, AVG och Avira.

Tack för svar Jag använder Avast som jag tycker är bra och enkelt Hade Security Essential förut en tid men den var svår att förstå och AVG tidigare också men den var tidsbegränsad till ett år och förlänga eller ladda nytt var helsvårt så jag gav upp

Tycker Du att reparera med CD skivan jag skrev om är lämplig ???

Mvh

bowile

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för dina tips

Vad menas med tillverkarens webbplats ? Om det är firman som byggt dator så har jag talat med dom och dom rekommendera hel ny installation

Betr enhetshanteraren har jag kollat där för första gången visste inte vad det var där räknas en massa saker upp bara i en lista på vad jag har i datorn men inget annat

Mvh

bowele

Eftersom datorn är byggd just till dig så är det tillverkaren av moderkortet och grafikkortet det gäller.

 

Några röda kryss, utrops- eller frågetecken i Enhetshanteraren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Eftersom datorn är byggd just till dig så är det tillverkaren av moderkortet och grafikkortet det gäller.

 

Några röda kryss, utrops- eller frågetecken i Enhetshanteraren?

Hej och tack för alla tips

Nu har jag haft datorn på datorverkstad och dom tömde den helt så nu är den

supersnabb och bra. Som ny. Jobbigt att ladda in det jag vill ha på datorn igen.

Konstigt att datorer kan slamma igen efter några år. Dom sa på verkstaden att det

sparas en massa saker i datorn hela tiden och det gör datorer sega

Någon smart person borde hitta en enkel lösning för amatörer att lösa problemet. Bara ladda in ett litet program och så är datorn ok igen och alla viktiga program, bilder mm är kvar.   Men då köper folk inte nya datorer eller kostar på en tusenlapp på reparation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns flera miljoner användare och med det flera miljoner olika problem.

Att lösa dem alla på ett enkelt sätt är inte möjligt.

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...