Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan endast koppla upp mig på Ipad!


13bobbyryan

Rekommendera Poster

13bobbyryan

Hej,

 

Jag har villafiber från Telia i mitt hus, det har länge fungerat relativt felfritt. För ca 3 dagar sedan började det dock krångla och jag kan bara trådlöst ansluta till internet via en Ipad, det finns 3 bärbara datorer i huset som jag nu inte kan surfa på. Jag verkar ändå få en IP-adress till min Macbook och den gröna lampan på airport lyser. Ethernet verkar fungera på den enda stationära datorn jag har, TV och telefoni via fibern fungerar också felfritt. Det är alltså bara det trådlösa som krånglar.

 

Jag har ringt telia och de har startat om systemet men det hjälpte inte. Jag har även startat om routern och convertern i väggen ett antal gånger, ibland går det igång ett tag men sedan upphör det att fungera. Enligt telia ska det heller inte finnas några kända problem i mitt område. Jag har även en extra (identisk) Thompson router som jag har kopplat in med samma resultat. Vad kan felet bero på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att titta i anslutningsinställningarna i datorerna och/eller avaktivera anslutningen och aktivera igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13bobbyryan

Det verkar ha löst sig av sig själv. Startade om routern och convertern en gång till och nu har det fungerat bra i några timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...