Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Framtidens Bredband


Grains

Rekommendera Poster

Hej! Skall välja utbud hos Framtidens Bredband:

http://www.framtidensbredband.se/tjanster

 

Vad jag jagar är något av de billigare alternativen, "Bredband (1-10)".

Men står som ett frågetecken när operatörer som:

Tele2(199:-/mån,bredband (10/10))

och

Comhem(199:-/mån,bredband (10/10))

har ganska dyra månadskostander, medans företag som man knappt känner till som tex.

Banhof(116:-/mån,bredband (10/10))

och

Tyfon(108:-/mån,bredband (10/10))

är betydligt billigare.

Har jag missat något i det finstilta här? Varför skall man betala nästan det dubbla från de stora företagen? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Det har väl alltid varit så att de stora bolagen är dyrast. Folk väljer dem för att det känns tryggare, de tror att kvaliteten är högre eftersom de betalar mer.

 

När jag flyttade till lägenhet med stadsnät för tre år sedan valde jag den billigaste och det har jag inte ångrat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att kontakta supporten för dessa och se var du snabbast/bäst får svar.

Din fråga dit kan ju vara i princip vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppettider hos supporten kan ju skilja också. Det är ju billigare att ha personal bara under kontorstid än under kvällar och helger.

 

I ditt fall verkar de billiga ha 12 resp. 18 månaders bindningstid medan de dyrare inte har någon bindningstid alls (uppsägningstid 3 månader dock), dvs är du missnöjd med Bahnhof så får du betala dem i 18 månader i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kan se har alla en bindningstid på minst 12 månader och sedan en uppsägningstid på 3 månader(några små undantag på lägre uppsägningstid o längre bindningstid).

Har tidigare haft Tele2 och Bredbandsbolaget och aldrig behövt ringa supporten. Kan inte heller se någon anledning till att de billigare alternativen skulle ligga nere mer än de dyra.

Enda jag kan tänka mig är att Tele2 och Comhem har så dyra kostnader i reklam att dom på så sätt måste ta det dubbla betalt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...