Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konstigheter med IE 9 i forumet


Cecilia

Rekommendera Poster

Användare rapporterar att med IE9 så är det några saker i forumet som inte beter sig som de ska:

 

1. Rullgardinsmenyn som visas när man klickar på sitt namn nästan högst upp på sidan stannar inte kvar så att man kan välja något i den.

 

2. Ett klick på symbolen bredvid namnet på den som skrivit ett inlägg, tar fram popupen med personens information men sedan laddas av någon anledning hela profilsidan.

 

Se tråden: //eforum.idg.se/topic/336397-anvadarenamn-forsvinner/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Användare rapporterar att med IE9 så är det några saker i forumet som inte beter sig som de ska:

 

1. Rullgardinsmenyn som visas när man klickar på sitt namn nästan högst upp på sidan stannar inte kvar så att man kan välja något i den.

 

2. Ett klick på symbolen bredvid namnet på den som skrivit ett inlägg, tar fram popupen med personens information men sedan laddas av någon anledning hela profilsidan.

 

Se tråden: http://eforum.idg.se...amn-forsvinner/

 

 

Instämmer delvis! Rullgardinen visas kort, sedan laddas profilen! Ingen chans att välja där inte...!

 

Vid klick på ikonen till höger om namnet i ett inlägg så visas profilen som den skall, där kan en ev. förvirring uppstått pga. avv vissa har många vänner, vars avatar och namn visas! Detta kan ev. ha misstagits för att alla profiler visas!

 

Det är iallafall min erfarenhet!:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man klickar på symbolen bredvid inläggets skribent ska bara en liten popup visas med de "viktigaste" uppgifterna om personen, t ex antal inlägg och registreringsdatum. Däremot när man klickar på namnet ska man komma till profilsidan.

 

Skärmklipp.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också märkt detta fenomen, både i FF och i IE sista tiden.

Men det är slumpmässigt, inte varje gång.

 

Stör mig inte så mycket, så jag har inte brytt mig så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...