Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Aktivitetshanteraren har försvunnit!


lepoemo

Rekommendera Poster

Jag har försökt att aktiviera Aktivitetshanteraren - men den har försvunnit!

 

När jag högerklickar i Aktivitetsfältet kommer ett felmeddelande och fältet i menyn är skuggigt där den rätteligen ska finnas.

 

Jag har också genom en kompis försökt att byta de filer i Windows-mappen som är kopplade till Aktivitetshanteraren men det fungerar ändå inte.

 

Jag har också fått ett åtgärdsschema för Vista för aktivering av Aktivitetshanteraren men det är ju inte riktigt samma komponenter så jag vet inte hur jag ska hitta motsvarande i XP.

 

Är det någon som har en idé om hur jag hittar/återaktiverar Aktivitetshanteraren (utan att förhoppningsvis ominstallera Windows) så tar jag gära del av den.

 

Vänligen,

lepoemo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske DETTA kan vara det du söker?

 

Ja, det var det! Aktivitetshanteraren åter på plats efter att jag installerat och kört programtillägget. Så stort tack för tipset! :thumbsup: (Förmodligen har jag fått någon trojan vid något tillfälle - trots att jag har AVG Internet Security - som tagit bort Aktivitetshanteraren).

 

Bifogar det meddelande jag fått när jag klickat på Ctrl+Alt+Del

 

/lepoemo & Leif

post-63314-0-58099600-1338845605_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du att det är bäst med en genomgång av datorn för att se om där finns något kvar av den?

Det enda du har gjort nu är att ändra tillbaks en registerpost som trojanen ändrade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du att det är bäst med en genomgång av datorn för att se om där finns något kvar av den?

Det enda du har gjort nu är att ändra tillbaks en registerpost som trojanen ändrade.

 

Jag kör fullständig genomsökning av alla filer - utan undantag - en gång i veckan och har aldrig fått någon virusvarning. Därför är det mycket konstigt att detta kunnat uppstå - och att det inte har upptäckts vid scanning.

 

Men om nu Aktivitetshanteraren fortsätter fungera borde väl trojanen vara borta. Eller??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget antivirusprogram kan hitta alla skadliga filer.

 

Många skadliga program ändrar inställningar bara en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...