Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ett vågrätt streck över bildskärmen


Alrick

Rekommendera Poster

jag har en Toshiba A210 Satellite, har fungerat ganska bra under 4 år. Nu häromdagen dök det plötsligt upp ett vågrätt streck (prickat), cirka 5 cm upp från nedre bildskärmskanten. Jag har rensat och försökt med olika startalternativ med jag blir inte av med strecket......någon som vet hur man löser detta???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en Toshiba A210 Satellite, har fungerat ganska bra under 4 år. Nu häromdagen dök det plötsligt upp ett vågrätt streck (prickat), cirka 5 cm upp från nedre bildskärmskanten. Jag har rensat och försökt med olika startalternativ med jag blir inte av med strecket......någon som vet hur man löser detta???

Det är skärmen eller grafikmodulen som kanske gett upp prickarna kan vara pixlar ..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är skärmen eller grafikmodulen som kanske gett upp prickarna kan vara pixlar ..

 

tack för din kommentar. jag befarade det..antingen får jag leva med strecket (så länge det övriga håller) eller skaffa en ny dator...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för din kommentar. jag befarade det..antingen får jag leva med strecket (så länge det övriga håller) eller skaffa en ny dator...

Ja du, men om du lämnar in den och ber dem ge ett kostnadsförslag samt att de tittar på problemet.. Men jag tror att du är nog tvungen att införskaffa dig en ny laptop..för reparationen blir nog dyr.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ansluta en extern skärm för att se om felet är i skärmen eller i grafikkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...