Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Piper, hänger sig


Martassen

Rekommendera Poster

Youtube använder Flash och Aftonbladet har väl en massa Flash-annonser. Flash kan vara jobbigt för datorn att hantera, men när man inte längre har flikar med Flash eller flikar där man kan backa tillbaks till sidor med Flash så borde allt återgå till det normala.

 

Har du fått in oönskade verktygslister (toolbars) i webbläsaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 86
  • Skapad
  • Senaste svar

Av nån anledning kör jag google chrome. Ser inga toolbars i den. Jag har råkat köra den för jag tycker internet explorer är segare. E möjligtvis om jag fått in toolbar i internet explorer!? Kör nästan aldrig internet explorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bli väldigt seg ibland och ibland väldigt pigg helt plötsligt. Pep senast 26 juni och därefter blåste jag lite till på grafikkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du inte använder Internet Explorer spelar det ju ingen roll om det finns olämpliga toolbars i den. Google Chrome har jag aldrig använt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt:

Idag seg när jag starta upp datorn. Tar väldigt lång tid ta sig in i utforskare mm. Jätteseg första 10 min. Hur kommer det sig? Sen är den piggare. Inge blå skärm och inget pip än. Vet inte va man ska tro. Bäst e väl ta backup regelbundet för jag litar inte på min dator. Datorn på i 2 timmar och 65 grader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta upp en ny tråd i avdelningen //eforum.idg.se/forum/25-virus-skadliga-program-botemedel/ där du följer anvisningarna i tråden Till dig med virus eller andra skadliga program i datorn så gott det går. Då kan jag ta en titt på vad som startar automatiskt i datorn.

 

Seghet under perioder när hårddisken används mycket kan bero på att hårddisken börjar bli dålig, så definitivt viktigt med backuper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Känns som den börjar bli seg igen datorn. I förmiddags tog det typ 3 minuter å starta Word. Inge kul alls. Temparaturen på grafikkortet är 69 grader. Inge pip. Det känns som den blir lite bättre när den varit på ett tag.

Bör man blåsa rent 1 gång per månad kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man inte har väldigt dammigt hemma, t ex pga katter, ska man inte behöva blåsa rent så ofta. Det är väl antagligen varmare i rummet nu när det blivit varmare ute än för 1-2 månader sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man inte har väldigt dammigt hemma, t ex pga katter, ska man inte behöva blåsa rent så ofta. Det är väl antagligen varmare i rummet nu när det blivit varmare ute än för 1-2 månader sedan.

 

Det är lustigt för första halvtimmen idag är datorn jätteseg. Nu har den stått på hela dan idag för jag har kört igenom med addaware (Full scannning). Nu är den lite piggare igen. Inge kul i förmiddags när det tog minuter öppna word.

Har inga katter hemma. :-). Datorn är cirka 5 år gammal tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ju det här en väldigt lång tråd så jag kommer inte ihåg vad som har gjorts i den mer än att du har blåst rent grafikkortet. Har din hårddisk kollats upp med något testprogram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu är ju det här en väldigt lång tråd så jag kommer inte ihåg vad som har gjorts i den mer än att du har blåst rent grafikkortet. Har din hårddisk kollats upp med något testprogram?

 

Hej! Nej ej kollat hårddisken. Den pep idag för första gången (9 september). Skruva isär och blåste runt kopan igen. Haft på datorn i 3 timmar och graderna är väl runt 64-65 grader nu. Ganska pigg dator nu på kvällen. Ej pipigt mer idag. Har legat lite lågt med datorköp men det sker nog inom 1 månad tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att ha säkerhetskopior på alla viktiga filer.

 

En hårddisk som håller på och blir dålig kan göra datorn väldigt seg. Testa hårddisken med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.

Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...