Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Produktnyckel


Kenneth69

Rekommendera Poster

Av någon anledning får jag upp meddelande om att jag måste aktivera Windows trots att jag haft datorn i flera år nu. Kan inte heller ha någon bakgrundsbild längre. Försöker jag aktivera så får jag meddelandet "Den angivna produktnyckeln för Windows Vista Home Premium är ogiltig för aktivering

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Ja det är konstigt.

Har du bytt ut någon hårdvara i datorn?

 

Har du produktnyckeln till din Vista?

Finns antingen på Windows fodralet eller datorn är förinstallerad på en etikett på sidan, bak eller undersidan av datorn.

 

Prova detta:

Klicka på Start > i sökfältet som kommer upp skriver du slui 3 > klicka på slui 3 => skriv in din produktnyckel i fältet.

 

Efter detta så kommer datorn att starta om troligtvis.

 

Annars får du ringa Microsoft som brukar vara väldigt hjälpsamma med denna typ av frågor.

08 - 55 99 00 00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Ja det är konstigt.

Har du bytt ut någon hårdvara i datorn?

 

Har du produktnyckeln till din Vista?

Finns antingen på Windows fodralet eller datorn är förinstallerad på en etikett på sidan, bak eller undersidan av datorn.

 

Prova detta:

Klicka på Start > i sökfältet som kommer upp skriver du slui 3 > klicka på slui 3 => skriv in din produktnyckel i fältet.

 

Efter detta så kommer datorn att starta om troligtvis.

 

Annars får du ringa Microsoft som brukar vara väldigt hjälpsamma med denna typ av frågor.

08 - 55 99 00 00

 

Det där verkar ha hjälpt. Tack. Har inte bytt ut någon hårdvara i datorn, så jag vet inte varför jag plötsligt efter att ha haft datorn i över fyra år får meddelande om att jag måste aktivera Windows. Däremot fick jag problem för en tid sedan när jag skulle installera nytt antivirus-program. Hade missat att ta bort rester av förra antivirus-programmet och det orsakade att jag varken kunda använda webläsaren eller mail. Körde då systemåterställning för att få tillbaka webläsaren och Windows Mail. Kan det möjligen ha något med det som hände nu att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...