Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Liten kund hos Telia?


Oj!

Rekommendera Poster

Det var glädjande att se att Telias telefonsupportköer blivit mycket kortare än när jag senast var kund där. Det var min första reaktion efter att ha varit i kontakt med deras support första gången efter en tid med annan operatör. Jag är nuåtervändare, men hjar ännu efter 10 dagar inte kommit åt bredbandet som alltdet andra bygger på. Varenda gång jag ringer kommer jag fram direkt MEN i telefon blir har hela tiden antingen kopplad till "någon annan" ellerså blir det bara tyst när jag blir framkopplad. I chattsupporten kör dom liteandra varianter.

 

I fredags den 18 maj ringde jag till telefonsupporten ochfick då prata med en trevlig yngling som både ställde frågor och tydligenantecknade. Enligt honom skulle någon återkomma.

 

I måndags kväll ringde jag upp för att få en lägesrapportoch möjligen en prognos Då fick jag veta att det tog högst 3 dagar innan detkunde vara klart.

Idag kl 17.00 när jag ringde upp hänvisade man fortfarandetill men säger då at man ska få besked efter 3 arbetsdagar.

 

Till saken hör att man hela tiden försöker lägga över problemet på mig som kund, kolla sladdar, kontakter etc, första jacket, blinkarverkligen lampan? etc etc sen skall man starta om utrustningen och så hållerdet på. Men som sagt det är inga väntetider när man ringer.

 

En annan reflektion jag gjort är att man tydligen inte har koll på det som gäller abonnemanget. I mitt fall avtalade jag med säljaren(per telefon) att Teliaskulle bevaka och säga upp mitt abonnemang hos nuvarande operatör närbindningstiden där upphörde.

 

Jag upptäckte den 14 maj att jag inte längre hade telefonoch kollade då med min nuvarande leverantör. De hade kopplat ur mig på anmodanav annan operatör (Telia). Då kopplade jag in utrustningen och kom ut påinternet, dock ingen telefon. Den 15/5 var internetförbindelsen bruten, fortfarandeingen telefon, varför jag kontaktade Telia första gången. Då fick jag beskedatt allt skulle hopplas in den 18/5. Eftersom jag hade varit inkopplad bedömdejag att tekniken fungerade, men ändå får jag vid senare samtal besked att gåigenom utrustningen och hopkopplingen.

 

Till saken hör att på fredagen ringer en tekniker upp mig på mitt arbete och vill att jag ska dyka upp hemma. Jag hade inga möjligheter att gåifrån och min bild av det hela är att det som finns i mina kopplingar är ok.

 

Det hela är aningen KAFKA-artat!

 

Hur hanterar man detta? Tacksam för tips.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...