Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tanka ut adressboken ur en kass Sony Ericsson F305


aweste

Rekommendera Poster

Min dotters Sony Ericsson F305 (inte så vanlig slidemodell) har pajat, jag är ganska säker på att det är flexkabeln som pajat; mobilen startar men displayen lyser bara med bakgrundsbelysningen och det går att ringa till den. Nu ligger ju alla kontakter i telefonen och eftersom jag inte vet hur jag skall orientera mig kan jag inte kopiera över till SIM-kortet. Nån som har idéer om hur jag skall gå tillväga? Nåt bra program som hanterar adressböcker? Jag provade Sony Ericssons eget PC Suite som jag använder till min egen mobil men det verkar inte stödja F305.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

När du ansluter telefonen till datorn, dyker den då upp som en enhet i datorn?

Annars så behöver du nog installera rätt drivrutiner först:

http://www.sonymobil...rt/phones/f305/

Citat:

 

USB-drivrutiner

Installera drivrutinen så kan du koppla ihop Sony-telefonen och datorn med hjälp av en USB-kabel från Sony.

http://www.sonymobil...icsson-drivers/

 

Sedan kan du också läsa i instruktionsboken som finns i första länken, hur du skall göra när telefonen skall kommunicera.

Jag menar att det kanske är någon knapp du måste trycka på, även om du inte ser något på skärmen, kanske det står i manualen.

Prova därefter igen med PC Suite

 

Följde det med någon för programvara på CD-skiva till telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade MyPhoneExplorer innan, är det bra?

 

 

Jepp, jag kan få telefonen att agera som kameraenhet, man brukar ju få välja mellan fyra olika anslutningssätt och jag lyckades komma in genom nedpil+OK. Men då ser jag ju bara kamerabilder.

 

Verkar vara fel på länken http://www.sonymobil...rt/phones/f305/ , man kommer bara till Sonys supportsida när man klickar på "Ladda ner Sony Ericsson-drivrutiner".

 

Försökte följa instruktionsboken men den är inte så grafisk så att säga...

 

Jag har ett svagt minne av att PC Suite inte supportar F305. Har även provat med SE:s uppdateringsprogram (namn? Update-något?) men där finns F305 inte med överhuvudtaget.

 

Skall kolla om det kom med nån CD, bra idé!

 

Fler bra idéer? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MyPhoneExplorer innan, är det bra?

Det är det absolut bästa programmet för mobilhantering. Åtminstone om man har Windows+Android+WiFi.

 

Påstår att det är det bästa gratisprogrammet alla kategorier!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det absolut bästa programmet för mobilhantering. Åtminstone om man har Windows+Android+WiFi.

 

Påstår att det är det bästa gratisprogrammet alla kategorier!

 

 

OK, kanske man skall testa då. Hittade det faktiskt när jag googlade men man är ju lite skeptisk när till att tanka ner om man inte hört talas om programmet innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, kanske man skall testa då. Hittade det faktiskt när jag googlade men man är ju lite skeptisk när till att tanka ner om man inte hört talas om programmet innan.

OK.

se upp med ev. sponsrade toolbars vid installationen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har mobilen för os? Har haft mobiltelefoner med Symbian och då har kontakterna automatiskt kopierats till SIM-kortet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har mobilen för os? Har haft mobiltelefoner med Symbian och då har kontakterna automatiskt kopierats till SIM-kortet.

 

Jag har googlat frenetiskt men hittar inga uppgifter om OS. På dom specar jag får fram står det N/A (Not Applicable/Avaliable) eller okänt eller propriety (alltså ägare, syftar antagligen på SE).

 

Men hur som helst så fanns det bara tre kontakter på kortet och dessa har nog hamnat där av misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...