Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med FCGI


esd

Rekommendera Poster

Någon här som har erfarenhet med att skapa en server som kör FCGI som PHP interface?

 

Jag har sedan tidigare en LAMP server som kör apache2handlar men det är ju inte idealt direkt. Så nu försöker jag sätta upp en ny som kör FCGI istället så jag slipper problem med vem som äger filerna på servern.

 

Problemet är bara att min server som kör FCGI överbelaster mitt RAM minne som är på 3,5 GB. Efter ca 30 min så slutar sajten att svara och någon timme senare så är det inget kvar av RAM minnet. Enda sättet att få ner användningen av RAM minnet är att starta om apache. Men sen någon timme senare så är RAM minnet överbelastat igen.

 

Om jag byter till den vanliga mod php modulen (apache2handlar) så förvinner det här problemet, så det måste ju ha att göra med FCGI, att det är det som äter upp allt mitt RAM minne.

 

Kan det vara en inställningsfråga? Att jag måste ställa in apache och FCGI rätt för att det inte ska överbelasta min server?

 

Servern är en VPS som kör apache, PHP 5.3.13, MySql 5.5, ISPConfig och PHP-FPM. Hårdvaran är 3,5 GB i RAM och 2 CPU kärnor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...