Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlös router


Platan

Rekommendera Poster

Jag skulle koppla in en trådlös router. Men får det inte att fungera. Allt ser ok ut och när jag letar efter nätverk så ser jag routen och kopplar upp mig. Men jag kommer inte ut på nätet. Allt ser ok ut och det står att jag är ansluten.

Står sen Återkomst endast lokal.

 

Har provat med en annan router och det fungerar utan problem. Så varför blir det bara LOKALT som fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar det om du kopplar in dig på routern via kabel?

Kommer du ut på nätet om du kopplar datorn direkt till modemet/ethernet-kontakt utan att ha routern inkopplad?

 

Har du provat att stänga av krypteringen tillfälligt på routern?

Har du nyaste drivrutiner till det trådlösa nätverkskortet?

Har du nyaste firmware till routern?

 

Kolla denna sida, en bit ner står det om trådlös router, gjord för xp men tror inte det spelar någon större roll, grunden är samma:

http://web.comhem.se/~u19125457/network.html

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar det om du kopplar in dig på routern via kabel?

Kommer du ut på nätet om du kopplar datorn direkt till modemet/ethernet-kontakt utan att ha routern inkopplad?

 

Har du provat att stänga av krypteringen tillfälligt på routern?

Har du nyaste drivrutiner till det trådlösa nätverkskortet?

Har du nyaste firmware till routern?

 

Kolla denna sida, en bit ner står det om trådlös router, gjord för xp men tror inte det spelar någon större roll, grunden är samma:

http://web.comhem.se...57/network.html

 

 

 

Kanske ska förklara vilken roter det är. Det är HUAWEL MOBILE WIFI (Köpt på Kjell Co) den har inget uttag för nätverkskabel utan man kopplar den via usb.Så alltså sitter det ett sim kort i routen. Jag har en router från Tele2 med telefoni och den fungerar lika dant. Så jag förstår inte varför jag inte kommer ut på nätet med den här routen? Tittar jag på en bild kommer inte ihåg vad det var men där ser man dator-routen och Internet mellan roturn och Internet är det ett rött kryss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att den har hamnat i viloläge, så att du måste trycka på lilla knappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är sådan router som jag har.

Jag har provat med 2 bärbara en med XP och den andra med Vista ingen fungerar blir lika dant på bägge att Återkomst Endast lokal.

Men sätter jag in routen från Tele 2 så fungerar det klockrent som det ska.

 

Allt ser ok på routen display Signalstyrka bra och operatören provat med Telia och telenor sim kort och det blir lika dant med dem.

Mysko är det :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att den har hamnat i viloläge, så att du måste trycka på lilla knappen?

 

Jag känner till den lilla knappen så den söker. Men det hjälper inte för att nå Internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du i datorn, när den är ansluten till nya 3G-routern, tar fram Kommandotolken (Start - Alla program - Tillbehör) och skriver:

ipconfig /all

 

Vad blir resultatet? Kopiera och klistra in i ditt svar.

 

Har du kollat i senaste "Quick start" om där finns något tips?

http://www.huaweidevice.com/worldwide/productFeatures.do?pinfoId=3148&directoryId=5009&treeId=3619&tab=0 Observera att det skiljer lite i produktbeteckningarna där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du i datorn, när den är ansluten till nya 3G-routern, tar fram Kommandotolken (Start - Alla program - Tillbehör) och skriver:

ipconfig /all

 

Vad blir resultatet? Kopiera och klistra in i ditt svar.

 

Har du kollat i senaste "Quick start" om där finns något tips?

http://www.huaweidev...eeId=3619&tab=0 Observera att det skiljer lite i produktbeteckningarna där.

 

Jag har samma instruktioner som på deras hemsida- Är en Huawei E586

 

Återkommer om Kommandolken. Har stäng av den datorn just nu som jag försöker komma ut på nätet med. sad.gif

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du i datorn, när den är ansluten till nya 3G-routern, tar fram Kommandotolken (Start - Alla program - Tillbehör) och skriver:

ipconfig /all

 

Vad blir resultatet? Kopiera och klistra in i ditt svar.

 

Har du kollat i senaste "Quick start" om där finns något tips?

http://www.huaweidev...eeId=3619&tab=0 Observera att det skiljer lite i produktbeteckningarna där.

Här är svaret från Kommandotolken

 

Beskrivning .........

308>

Fysisk adress ........

DHCP aktiverat. .......

Autokonfiguration aktiverat .

Länklokal IPv6-adress - - - -

Standard-gateway.......

DNS-servrar .........

NetBIOS över TCP/IP .....

: isatap.<6E05E257-0A5A-4ADB-AD6D-C6PBBEA49

: 00-00-00-00-00-00-00-E0

: Nej

: Ja

: fe80::5efe:192.168.1.103x11<Standard>

i 192.168.1.1

192.168.1.1

: Inaktiverat

Tunnelanslutning: Anslutning till lokalt nätverk»* 7-

Anslutningsspecifika DNS-suffix .

Beskrivning ...........

Fysisk adress ..........

DHCP aktiverat..........

Autokonfiguration aktiverat . - -

Länklokal IPv6—adress ......

Standard-gateway.........

DNS-servrar ...........

NetBIOS över TCP/IP .......

Microsoft ISATAP Adapter tt2

00-00-00-00-00-00-00-E0

Nej

Ja

fe80::5efe:192.168.1.100x22<Standard>

192.168.1.1

192.168.1.1

Inakt iverat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar saknas en väldig massa information. Har kopieringen misslyckats eller har du medvetet utelämnat information?

 

Har du inaktiverat någon nätverksanslutning eller nätverksprotokoll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar saknas en väldig massa information. Har kopieringen misslyckats eller har du medvetet utelämnat information?

 

Har du inaktiverat någon nätverksanslutning eller nätverksprotokoll?

 

Jag ska titta om jag inte fick med allt från Kommandotolken. Vet inte hur man kopierar det?

inaktiverat någon nätverksanslutning eller nätverksprotokoll? Det vet jag inte. Hur ser jag det?

Varför går den andra routen i så fall? Den är ju trådlös den med och gör ingen ändringar när jag kopplar upp mig på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en skärmdump med hjälp av "Skärmklippverktyget":

Skriv Skärm i sökfönstret (Sök bland program och filer) under alla program. Då bör du få upp en länk till detta först i sökträffarna. Klick länken. Programmet är så enkelt och använda så hur du gör får prova dig fram till själv.

 

Gör sen om Ipconfig /all igen och klipp ut och spara till fil och bifoga i ditt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu hittat felet.

Fick gå in i routen och där vid insällningarna låg felet.

Jag hade WiFi bortkopplad. Enkelt fel när man hittar det.

Men nu funkar det och TACK för hjäl som ni har försökt med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...