Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TeamViewer säkerhet.


gregor2010

Rekommendera Poster

gregor2010

Hej!

 

Har någon testat TeamViewer? Verkar riktigt bra. Hade tänkt köra från mitt jobb för att komma åt min privata dator som står i hemmet.

 

En annan fråga. Är det möjligt för min arbetsgivare att se vad jag gör på min dator? Kan ju hända att jag vill skicka mail från mitt mailprogram som finns på min privata dator. Vad jag förstår så skickar ju TeamViewer bilder till min arbetsdator. Så kanske IT-Teknikern på jobbet kan se vad jag håller på med på min privata dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TeamViewer ÄR riktigt bra. Använder den ofta.

 

Om arbetsgivaren har en liknande fjärrstyrningsmjukvara på din arbetsdator så kan man ju se vad som görs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cybertears

Teamviewer är smidigt som satan, hjälper många folk på det sätet :)

Det är inte omöjligt att dom kollar allt vad du gör. dom har rätt att till och med sitta och övervaka din arbetsdator (och det är inte olagligt)

men oftast så har teknikerna inte tid och sitta o kolla upp folk hela tiden utan det skulle vara om dom misstänker något som ev kan vara olagligt.

som jag har förstått det så är all kommunikation krypterat men visst åter igen, kollar dom din dator så ser dom ju allt vad du gör och teamvewer kan ju då inte heller döljas.

 

 

 

Hej!

 

Har någon testat TeamViewer? Verkar riktigt bra. Hade tänkt köra från mitt jobb för att komma åt min privata dator som står i hemmet.

 

En annan fråga. Är det möjligt för min arbetsgivare att se vad jag gör på min dator? Kan ju hända att jag vill skicka mail från mitt mailprogram som finns på min privata dator. Vad jag förstår så skickar ju TeamViewer bilder till min arbetsdator. Så kanske IT-Teknikern på jobbet kan se vad jag håller på med på min privata dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gregor2010

Hur menar ni kollar min dator? Hur kan de göra det? Då måste de väll installera någon övervakningsmjukvara som tar screenshots på min dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cybertears

Det är olika, vissa använder bara sig utav mac-adressen och tar den fula vägen eller så är det en mjukvara som är installerat på datorn

om det är screenshots som gör det eller direktuppkoppling vet jag inte.

det var en kompis som fick kontakt med en på kursen som han gick. och den snubben som min kompis träffa på kursen fick betala en månadslön för att han inte hade gjort sitt jobb. hans dator blev sedan övervakad under arbetstid.

 

 

 

 

 

Hur menar ni kollar min dator? Hur kan de göra det? Då måste de väll installera någon övervakningsmjukvara som tar screenshots på min dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Har du egen mailserver på din hemmadator? Låter mer som du vill sitta och leka med hemmadatorn och inte jobba på arbetstid. Annars föreslår jag hotmail, gmail eller någon annan crap som resten av oss dödliga använder som privatmail och kan nå från våra arbetsplatser. Säg som det är, du vill inte jobba på arbetstid ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg som det är, du vill inte jobba på arbetstid

Nä, vem vill det..?

Jo, jag känner två st, båda är piloter..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har någon testat TeamViewer? Verkar riktigt bra. Hade tänkt köra från mitt jobb för att komma åt min privata dator som står i hemmet.

 

En annan fråga. Är det möjligt för min arbetsgivare att se vad jag gör på min dator? Kan ju hända att jag vill skicka mail från mitt mailprogram som finns på min privata dator. Vad jag förstår så skickar ju TeamViewer bilder till min arbetsdator. Så kanske IT-Teknikern på jobbet kan se vad jag håller på med på min privata dator?

 

TeamViewer är ett bra fjärrstyrningsprogram, använder det i mitt nätverk i stort sett dagligen.

 

Och visst kan din arbetsgivare ha koll på dig om du försöker använda din dator på ditt jobb och kolla din datorn hemma.

Dom IT-ansvariga på ditt jobb, bestämmer ju och avgör även om du har möjlighet att kunna använda ett externt program på din jobbdator.

Du kanske inte ens får göra som du tänkt, men det förmodar jag att du redan i så fall, känner till om du får eller inte?

IT-ansvariga på en arbetsplats har ju all rätt att spärra hur dom vill på en jobbdator, om någon verksamhet på något sätt äventyrar eventuell säkerhet och sådant på en jobb/arbetsdator.

IT-ansvariga har också all rätt att logga all verksamhet som pågår in och ut på en jobb/arbetsdator, och det finns olika verktyg för detta, som dom kan använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...