Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort användare


Regni

Rekommendera Poster

På min bildskärm när jag har startat datorn visas "användaren" och en "gäst". Hade tidigare den möjligheten att växla användare. Jag vill nu ta bort gästen - som är inaktiverad - så att datorn blir lite snabbare. Jag har aldrig använt mig av lösenord. Har letat efter möjligheter på kontrollpanelen, men har inte hittat några. Hur kan jag bli a med "gästen"???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollpanelen - Användarkonton, Där bör du kunna ta bort konto som inte används, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollpanelen - Användarkonton, Där bör du kunna ta bort konto som inte används, eller?

I kontrollpanelen kan jag bara inaktivera gästkontot, det går inte att ta bort kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn blir väl inte långsammare av att gästkontot finns kvar?

 

Klicka på start och "Kör"

Där klistrar du in: control userpasswords2 och sedan OK.

Bocka ur rutan uppe till vänster, för din användare och du slipper logga in med lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att det går att ta bort gästkontot. Hur skulle datorn bli långsammare av gästkontot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I kontrollpanelen kan jag bara inaktivera gästkontot, det går inte att ta bort kontot.

 

Fel av mig. Inaktivera är rätt ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn blir väl inte långsammare av att gästkontot finns kvar?

 

Klicka på start och "Kör"

Där klistrar du in: control userpasswords2 och sedan OK.

Bocka ur rutan uppe till vänster, för din användare och du slipper logga in med lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cybertears

nu vet jag redan att det är löst men som svar på folks frågor så Jo det går att ta bort gäst kontot MEN DET REKOMMENDERAS INTE!

 

detta är då för dom som kan använda lusrmgr.msc öppna kör skriv: lusrmgr.msc sedan tar man på användare, högerklickar på gäst kontot och väljer ta bort

(Krävs dock fulla adminrättigheter för att göra detta) sen så är det klart :)

 

 

 

/Jesse

post-124092-0-79728700-1337110771_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu vet jag redan att det är löst men som svar på folks frågor så Jo det går att ta bort gäst kontot MEN DET REKOMMENDERAS INTE!

 

detta är då för dom som kan använda lusrmgr.msc öppna kör skriv: lusrmgr.msc sedan tar man på användare, högerklickar på gäst kontot och väljer ta bort

(Krävs dock fulla adminrättigheter för att göra detta) sen så är det klart :)

 

 

 

/Jesse

 

Tack för informationen! Jag trodde att så länge gästkontot fanns kvar så gick datorn långsammare. Men så är det ju inte. Gästkontot skall jag ha kvar.

Regni

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv så vill jag ha ett gästkonto att aktivera om någon vill låna datorn av mig. :)

 

 

Jag trodde att gästkontot skulle ha inverkan på datorns hastighet, men så är det ju inte. Tack för informationen!

Regni

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att det går att ta bort gästkontot. Hur skulle datorn bli långsammare av gästkontot?

 

Jag hade problem med användarkontot vid inloggning så jag trodde först att gästkontot skulle göra datorn långsammare. Men så är det ju inte förstår jag nu. Nu har mitt problem lösts.

 

Regni

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...