Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gammal utdelad skrivare där inga moderna drivrutiner finns?


Licken

Rekommendera Poster

Hej,

 

jag har en Canon Smartbase MPC 600F som är kopplad via USB till en maskin med windows XP. Den delar i sin tur ut denna skrivare på mitt nätverk. Har fungerat alldeles utmärkt fram till dess det började dyka upp datorer med Windows 7 64-bit i hemmet. Tyvärr finns det inga drivrutiner för skrivaren till detta OS.

Det borde finnas nått program som kan uppfattas som skrivare på ett nätverk och sedan skriva ut på en lokal skrivare utan att varje dator i nätverket behöver ha drivrutiner för den lokala skrivaren. Eller finns det nått annat sätt? Kom inte med att jag ska byta ut skrivaren, för det har jag själv räknat ut att det fungerar.

 

mvh

Lars Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det inga drivrutiner till era nya Windows7 datorer, så blir det nog svårt att få till det, det finns normalt inga specialprogram för det som du önskar.

Det är nackdelen med gamla enheter, och man kör med Windows 7, då brukar det ofta kunna bli att det inte fungerar, och man får byta ut/uppdatera enheten istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt att det kan fungera med XP Mode, enligt Canon finns det inga drivrutiner till Vista.

Som sagt, nackdelen med gamla prylar när man kör nya 7:an.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med jannejanne, köp en ny skrivare. Jag har också den Samsung han inhandlat, mycket trevlig sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...