Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

10 år på forumet


Tophe

Rekommendera Poster

Såg idag att det är några månader sedan det var 10 år sedan jag gick med i det här forumet... Blev lite nostalgisk! Tyvärr verkar alla gamla inlägg vara borta, men jag tror mitt första var nåt om ett Matrox G-400 grafikkort.

 

Minns eforum som väldigt levande då. Det rasade in nya inlägg hela dagarna. Fredagstrådarna var också en höjdare. Men framför allt lärde jag mig sjukt mycket här.

 

Är det någon gammal räv kvar här från tiden runt 2002-2005 så där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Det var helt klart mer levande förr, speciellt som du säger om helgtrådarna. Personligen har jag för lite tid numer och har tillochmed precis (äntligen) avaktiverat mitt fb-konto. Men lever det upp mer här framöver (vid sidan av simkorts märkliga trådar) så är det värt att hänga kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara kul att det finns några "gamlingar" som håller ut här på forumet.

Men visst var det bättre förr, idag kan det nog ibland vara lite stelt.

 

Så vi får hoppas att det blir bättre framöver.

 

Såg för ett tag sedan att man också passerat 10 år,, så tiden går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig går det numera i perioder och det går ofta långa stunder innan jag skriver nåt även om man på nåt vis ändå hänger kvar. Att det gått 11 år nu är säkert bevis nog för att man nog aldrig kommer ge upp det här stället helt – oavsett vad man för tillfället känner och tror. ;)

 

 

Roligt att veta att det finns några gamla skurkar härifrån som fortfarande lever! :D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon gammal räv kvar här från tiden runt 2002-2005 så där?

 

Jag trodde inte att jag var veteran och jag ser mig heller inte som sådan då mina eforum-besök under en längre period varit ganska så sporadiska.

 

Men då jag kollade nu har jag varit med sen 2003 så i den bemärkelsen är man väl veteran.

visst har man lärt sig ett och annat, och viss har man förhoppningsvis även lärt andra ett och annat.

 

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg idag att det är några månader sedan det var 10 år sedan jag gick med i det här forumet...
Grattis i efterskott thumbsup.gif

 

Tyvärr verkar alla gamla inlägg vara borta, men jag tror mitt första var nåt om ett Matrox G-400 grafikkort.
Inte borta, men inte heller så lätta att hitta.

//eforum.idg.se/topic/49310-ultima-ix-matrox-g-400/

 

 

Är det någon gammal räv kvar här från tiden runt 2002-2005 så där?
Närmar sig 12 år för min del smile.gif

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon gammal räv kvar här från tiden runt 2002-2005 så där?

 

Räv och räv, jag var väl hyfsat aktiv några år i början, från slutet av 2000 till 20005 kanske. Men hade sedan ett gäng års uppehåll. Numera är jag väl inte speciellt aktiv, men lallar runt och läser en del och postar något lite då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag varit med i snart 11år, (2001-05-30).

 

Men var med redan på den tiden det hette IdgOnline, så det blir nog lite längre.

Hade uppringande modem då, nu är det bredband som gäller 100/10Mbit.

 

Tiden går fort när man har roligt, hoppas man har kunnat hjälpa någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag varit med i snart 11 år, (2001-05-30).

Då är du på dagen jämngammal med Maratonmannen, på Eforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad härligt! Ajuna Moon och RN minns jag tydligt. Tror Ajuna och jag hamnade i några vilda politiska debatter med varandra, och jag minns att du hjälpte mig med en hel del grejer också.

 

Själv är jag väldigt inaktiv på det här forumet sen flera år tillbaka, men tittar in då och då - utan att tillföra något vettigt. Känner mig som en gammal gubbe som blir nostalgisk över ett forum, men det var rätt speciellt här back then.

 

Cluster - tack för tidsresan! Ultima IX... gosse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå nog har det kunnat hetta till i diskussioner med Anjuna! Men också med NWM som jag saknar... Lite smågrälande gör det hela bara mer levande. :)

 

Från "tidsresan":

Går det att köra spelet med Glide?
Vad härligt att se en sån fråga! jag blev nästan varm i hjärtat. Tio år sen nu... Tänk om Nvidia inte hade lagt ner det när de köpte upp 3dfx...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Jo, för 6-7 år kunde jag hänge mig ganska passionerat åt vissa typer av politiska diskussioner. Man försökte hålla det sakligt men alltför ofta tog passionen över och det blev lite vilt =)

 

Virtuosen, CJ Björkedahl (tror jag han hette och som jag alltid misstänkt är samma person som Virtuosen) och TicoRoman var väl de som man främst debatterade med och som också kunde bli väldigt passionerade i diskussioner.

 

Det var ett helt annat forum på den tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Virtuosen, CJ Björkedahl (tror jag han hette och som jag alltid misstänkt är samma person som Virtuosen) och TicoRoman var väl de som man främst debatterade med och som också kunde bli väldigt passionerade i diskussioner.

 

Det var ett helt annat forum på den tiden.

 

Nostalgi! smile.gif Virtuosen, CJ Björkedahl (japp, de var samma person) och TicoRoman - namn som väcker minnen. Minns även Noicekiller, jobbigvolvo (var inte han kungen av Datorkrigs-avdelningen..?) och Whistler. Weyland, icke heller att förglömma

 

Detta forum var otroligt kul (och tidsslukande) på den tiden.

 

BTW, har varit medlem i drygt 12 år men väldigt inaktiv de senaste åren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I diskussioner får man heller inte glömma SYS64738 =)

 

Ännu ett namn som bär med sig en doft av nostalgi...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

MH =)

Underbar tråd också, vilket perspektiv att komma ihåg vad vi idag skulle klassa som sämre hårdvara än en liten nokia-lur som ändå kostade över 20 papp =)

 

"Det värsta jag varit med om är när jag uppgraderade en IBM 386:a till 486:a. Det kostade 24000,- men jag fick det billigt endast 21000,- och detta plus moms"

 

Gosh =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...