Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Läsplatta


ebbbbe

Rekommendera Poster

Min läsplatta 7 " med rockchip ska läsa PDF/TXT/EPUB/FB"/RTF/PDB/HTM/MOBI och olika audiformat,

jah har installerat Adobes E-bokläsare Adobe digital editions och laddar ner lånen på datorn varefter jag överför dom till läsplattan. Filerna dom finns i biblioteket här som PDF filer men när jag försöker öppna dom på plattan så får jag meddelannde att -not readable files- i datorn går dom att läsa.

Är det någon som har stött på samma problem och kan tipsa om detta går att lösa. Vanliga okodade PDF dom syns och kan läsas utan problem men just biblioteks PDF vikll inte öppnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du om du kan läsa kopieringsskyddade mobi-filer? För att få implementera kopieringsskyddet i mobi så måste man låta det vara det enda kopieringsskyddet på enheten. Dvs kan du läsa skyddade mobi så får man inte läsa skyddade pdf. Kan man läsa skyddade pdf så får man inte läsa skyddade mobi.

 

Lite knasigt, men så är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du om du kan läsa kopieringsskyddade mobi-filer? För att få implementera kopieringsskyddet i mobi så måste man låta det vara det enda kopieringsskyddet på enheten. Dvs kan du läsa skyddade mobi så får man inte läsa skyddade pdf. Kan man läsa skyddade pdf så får man inte läsa skyddade mobi.

 

Lite knasigt, men så är det.

 

menar du på läsplattan? eller på pc,n, jag ska avininstallera alla läsformaten på PCn och ta bort alla filer på läsplattan och börja om från början, tror att jag provat båda formaten så du kan ha rätt. Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

menar du på läsplattan? eller på pc,n, jag ska avininstallera alla läsformaten på PCn och ta bort alla filer på läsplattan och börja om från början, tror att jag provat båda formaten så du kan ha rätt. Tack

jag testade att öppna båda sorterna på läsplattan(bibliotekskodade- liggande i dess minne men ingen gick att öppna), däremot kan jag öppna och läsa båda filtyperna i PCn- -hämtade från läsplattan lästa i datorn alltså.

Jag kan öppna både pdf filer och EPUB filer i läsplattan som ej är kodade fria böcker.

Men är det som du säger så vilket av filtyperna ska det vara pdf eller mobi ? kan det skilja på visningslägena textstorlek od ?

Ska jag avinstallera något från datorn eller räcker det bara att ta bort alla andra än tex pdf -kodade som stör. Jag vill ha kvar de fria böckerna som finns i både pdf och epub.

 

tack

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

menar du på läsplattan? eller på pc,n, jag ska avininstallera alla läsformaten på PCn och ta bort alla filer på läsplattan och börja om från början, tror att jag provat båda formaten så du kan ha rätt. Tack

 

du skriver jag ska implementera någon av programvarorna, -men det går bara att ladda över hämtade filer från datorn- jag har inte installerat något på läsplattan då det ska vara klart vilka filer den klarar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...