Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Radavstånd i InDesign


Fantasma

Rekommendera Poster

Nu hopar sig problemen. Inte nog med att jag inte kan skriva ut PDF på en viss dator, jag får inte till radavståndet i InDesign heller.

 

På brödtexten har jag storlek 12. Sätter jag radavståndet till 13 blir det för stort, sätter jag det till 12 blir det för tätt.

Samma sak om jag har punktstorlek 11. Med radavstånd 13 blir det alldeles för stort och med 12 på tok för tätt. Jag skulle ju vilja ha något mellanting men HUR?

Jag har provat att ändra procenten på automatiskt radavstånd och sen satt radavståndet på auto men det blir samma sak. Med 100% blir radavståndet alldeles för tätt och med allt över 100% blir det för stort glapp.

Har varit och pillat på stödraster också och då kan jag styra radavståndet mer, men då blir det ju samma radavstånd i hela dokumentet och det vill jag inte ha. Jag vill ha lite längre radavstånd på brödtexten och på texten i en inforuta vill jag ha lite tätare radavstånd.

 

Går detta att lösa eller får jag finna mig i att ha jättetätt, jätteglapp eller samma radavstånd på all text i hela dokumentet?

 

Jag har InDesign CS.

 

 

 

Edit: Nevermind! Har hittat en lösning på problemet nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...