Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Google-konton


dynaflux

Rekommendera Poster

Jag kör Google Kalender, Dokument och Listor (Tasks) vilket har fungerat bra under en längre tid. Igår loggade jag ut för att logga in på ett annat Google-konto men när jag loggade in på mitt vanliga konto är Google Listor fortfarande inloggat som mitt sekundära konto. Kalender, Dokument, mail och allt annat är mitt primära konto. Har provat att logga ut och logga in igen men ingen skillnad.

 

Alla tips mottages tacksamt, har lite halvpanik eftersom jag måste komma åt uppgifter som jag har på Listor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte finner annan lösning torde det fungera bra att radera alla cookies som Google har sparat på din dator. Där borde inloggningsinformationen ligga.

 

Fast det borde räcka med att logga ut ditt sekundära konto från google och logga...

fast vänta, var/hur menar du att du har dessa? I Webbläsaren eller på annat vis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte finner annan lösning torde det fungera bra att radera alla cookies som Google har sparat på din dator. Där borde inloggningsinformationen ligga.

 

Fast det borde räcka med att logga ut ditt sekundära konto från google och logga...

fast vänta, var/hur menar du att du har dessa? I Webbläsaren eller på annat vis?

 

 

Var hittar jag dessa cookies? Räcker det med att rensa historiken i webbläsaren.

 

Förstår inte din sista "fast vänta"-fråga.... undrar du om jag har kontona i webbläsaren? Jag använder Google Chrome och då loggar jag både in på mitt Google-konto men även Google Chrome. Jag har testat att logga ut från båda, loggat in igen men jag kommer ändå inte åt Listor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provade allt utan att lyckas så jag körde shot gun approach: logga ut från standardkonto, rensade allt inkl. cache, loggade in på mitt andra konto, raderade allt, loggade ut igen och tillbaka till det gamla kontot. Loggade ut ur både Chrome och Google, avinstallerade Listor, begärde nytt lösenord och rensade cachen igen. Det funkade men fråga mig inte vad som funkar.

 

När det gäller säkerhet och programspecifika lösenord känns det som Google åsidosatt användarvänligheten. Visst, jättebra med högt säkerhetstänk men jag begriper inte hur "vanliga" människor ska förstå sig på att hantera konton när jag som jobbar med sånt här inte alltid vet vad jag ska göra.

 

Problemet löst, således.

 

Fast nu har jag som följd av detta fått ett nytt problem (som dock går att lösa): krypteringen för synkroniseringen i Google Chrome försvann (jag synkar mellan flera datorer). :-D

 

 

 

Om du inte finner annan lösning torde det fungera bra att radera alla cookies som Google har sparat på din dator. Där borde inloggningsinformationen ligga.

 

Fast det borde räcka med att logga ut ditt sekundära konto från google och logga...

fast vänta, var/hur menar du att du har dessa? I Webbläsaren eller på annat vis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...