Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem att hitta html-sida


MrT76

Rekommendera Poster

Jag håller på att lägga ut delar av min släktforskning på hem hemsida.

Men jag fick problem med att få en länk till en sida att fungera, så jag började lägga ut hemsidan på mitt webbhotell för att skriva här och se om jag kunde få hjälp med det här.

 

Men då dök ett nytt problem innan jag kommit så långt så jag kan visa vad jag egentligen tänkte visa.. :(

 

Här är adressen till min hemsida

www.totte.3w.se

Om ni klickar på "Släktforskning" i menyn och sen till exempel på "Släkt träd från min fars sida"

(har lagt ner mest energi på den sidan, när jag väl kommer dit.. även problemet säkert är detsamma för min mors sida)

 

Och där kommer man inte längre.

Jag förstår inte varför...

*Dessa två länkarna fungerar i när filerna ligger min dator

*Jag kan inte hitta att det smugit sig in å ä ö eller mellanrum i filnamn som kan ställa till det ibland.

*Testade och skriva på engelska, utifall de svenska ord skulle vara för korta eller något.. (knappast troligt men jag började få slut på ideer) men det gjorde ingen skillnad

 

Jag har inte den blekaste aning om varför det inte fungerar.

Någon som kan hjälpa mig?

Hälsningar

/MrT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa filerna finns i mappen father

 

filer.jpg

 

*Tillägg*

Och mappen father finns.. detta är en skärmbild på filerna som ligger i den mappen på hemsideutrymmet...

jag kommer till mappen "genealogy" där filen genealogy.html ligger.

I genealogy mappen ligger mapparna "father", "mother" och "statestik".

statestik kan jag se alla filer och bilder, men i father och mother kan jag varken se filer eller bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag inte...

hur kollar jag det? genom att högerklicka och Egenskaper?

Har Linux så det ser inte riktigt likadant ut, men informationen ska vara densamma...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte förklara detta...

 

Men när jag nu skapar en katalog "far" och en "mor" då verkar länkarna fungera...

Har inte lagt in dom på sidan ännu, men detta fick jag inte att fungera tidigare ikväll och det är ju detsamma som "father" och "mother"

 

http://www.tottes-hemsida.scorpionshops.com/genealogy/far/index7.html

 

http://www.tottes-hemsida.scorpionshops.com/genealogy/mor/index7.html

 

Jag ska lägga in det i hemsidan och återkomma med det problem jag hade tänkt mig imorn...

Helskumt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått sidan att fungera så långt som jag kan komma och tänkt mig när jag började skriva här.

Fortsätter i samma tråd, någon som tycker jag ska starta en ny.. så säg ifrån..

 

Som jag nämnt innan håller jag på att lägga ut delar av min släktforskning på min hemsida.

Men länkarna vill inte fungera som jag vill.

 

Om man går till min hemsida

http://totte.3w.se

klickar på "Släktforskning"

sen på "Släkt träd från min fars sida"

Så kan man där se info om de fyra personer jag har just nu och lite info om deras anfädrar.

Så långt allt väl.

 

Men går jag sen till "Släkt träd från min mors sida" så händer inget om man tex. klickar på "Nils Johannesson" (den enda av de fyra sidorna där som just nu fungerar som den ska)

 

Men klickar jag igen på "släktforskning" i menyn, eller "Startsida" överst på sidan och sen klickar på "Släkt träd från min mors sida" så kan man där se tex. Nils Johannesson, de andra tre visar sidor som jag ännu inte är färdig med.

Klickar man efter det på "Släkt träd från min fars sida"

då kan man inte se de fyra personer jag har där.

 

Det är precis samma sida som om man går direkt dit från "startsidan" men den fungerar inte om jag först varit inne på sidorna från min mor.

Och precis omvänt, är jag först inne på sidorna på min far, så fungerar inte längre sidorna från min mor.

 

Jag förstår det inte.

 

Hoppas jag förklarat mitt problem på ett begripligt sätt och att någon kan säga mig vad som är fel...

Hälsningar

/MrT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde nu jag hade kommit på problemet, har som jag sagt tidigare två mappar, "far" och "mor" i båda finns en "index7.html" fil, men den ena ger kommando att gå till personerna i den mappen den ligger i

och den andra ger kommando att gå till de personerna i den mappen den ligger i

Så döpte den index filen som ligger i mappen "far" till "index71.html"

och den den index filen som ligger i mappen "mor" till "index72.html"

Tänkte att det kanske uppstod problem när man går från en index7 fill till en annan, även om dom ligger i olika mappar...

Men som ni kan se... så hjälpte det inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...