Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
kelby

Google och GPS

Rekommendera Poster

kelby

Har en ganska enkel GPS-mottagare men som fungerat utmärkt tidigare.När jag kopplat den till datorn har Google Map öppnats med rutten inritad.

Jag har inte använt den på ett tag men igår skulle jag läsa av en rutt som jag gått men Google tog bort kartan och ett meddelande enl. följande dök upp på skärmen: "Google has disabled use of Maps API for this application"

Vad menas ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
.M

Jag har för mig att Google har sett över betalmöjligheterna för flera av sina api:er. Speciellt kartorna. Så det kan ha uppstått en situation där dom spärrat applikationen pga frågetecken kring betalning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kelby

Jag har för mig att Google har sett över betalmöjligheterna för flera av sina api:er. Speciellt kartorna. Så det kan ha uppstått en situation där dom spärrat applikationen pga frågetecken kring betalning.

Menar du att det är tillverkaren av GPS-en som skall ersätta Google, personligen har jag väl inte någon skuld till Google?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
.M

Ja precis. Du ska inte behöva kontakta google. Du kan behöva kontakta tillverkaren av programmet för att få en nyare version. Snegla på tillverkarens hemsida och se om dom skriver något om det där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kelby

Hittade tillverkaren och där fanns en uppdaterad version att ladda ner. Fick leta efter drivrutin och nu fungerar det som vanligt.

Tack för tipsen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...