Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skicka filer i Windows Live Mail


karlp

Rekommendera Poster

När jag skall skicka med en fil (foto) i mitt Windows Live Mail, så visas fotot upp i mejlet. Hur skall jag göra, ändra inställningar för att bara filen kommer med ?

 

Tacksam för hjälp/ Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lägger du till bilden i ditt brev? Drag och släpp, Klipp och klistra? För jag tror du måste klicka på en knapp som ser ut som ett gem.

 

Till vänster om gemet så finns det en knapp det står Plain text på. Den kan hjälpa, för plain text kan inte visa bilder i själva brevet. Utan bara som filer.

 

live_attach002a.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar.

 

Det spelar ingen roll hur jag lägger till, det blir bild i mejlet ändå.

Någon knapp med gem finns inte,utan det sker via menyraden och infoga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Infoga vadå förresten? För om du väljer infoga bild så kommer den läggas i brevet. Du vill använda Bifoga fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

 

Spelar ingen roll om jag använder infoga, bifogad fil, det kommer i meijlet ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju också en inställning i mottagarens mejlprogram. I Thunderbird har jag ett val i Visa-menyn om bilagor ska visas direkt i meddelandet eller som bilaga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju också en inställning i mottagarens mejlprogram. I Thunderbird har jag ett val i Visa-menyn om bilagor ska visas direkt i meddelandet eller som bilaga.

 

Kan inte hitta sådana inställningar, försökt detta genom att skicka till mig själv. Men det blir samma resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan kolla om registerändringen som föreslås på http://email.about.com/od/windowsmailtips/qt/et_inline_image.htm gör det du vill. Var bara försiktig när du håller på i regedit så att du inte ändrar något annat. Gör gärna en systemåterställningspunkt först som du kan återställa till om det skulle bli något konstigt:

XP:

Start - Program- Tillbehör - Systemverktyg - Systemåterställning

Välj att skapa en ny återställningspunkt och tryck på Nästa.

Vista och Windows 7:

Högerklick på Datorn - Egenskaper - Systemskydd

Tryck på Skapa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan kolla om registerändringen som föreslås på http://email.about.com/od/windowsmailtips/qt/et_inline_image.htm gör det du vill. Var bara försiktig när du håller på i regedit så att du inte ändrar något annat. Gör gärna en systemåterställningspunkt först som du kan återställa till om det skulle bli något konstigt:

XP:

Start - Program- Tillbehör - Systemverktyg - Systemåterställning

Välj att skapa en ny återställningspunkt och tryck på Nästa.

Vista och Windows 7:

Högerklick på Datorn - Egenskaper - Systemskydd

Tryck på Skapa.

 

 

Fungerade alldeles utmärkt, stort tack för hjälpen / Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra!

Men observera att det gäller hur du tar emot mejl och inte hur dina mejl beter sig i andras datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag skall skicka med en fil (foto) i mitt Windows Live Mail, så visas fotot upp i mejlet. Hur skall jag göra, ändra inställningar för att bara filen kommer med ?

 

Tacksam för hjälp/ Kalle

 

Välj bifoga fil under Infogafliken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...