Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudet borta!


Törntagg

Rekommendera Poster

Hej!

Vid tittande på filmer och TV-program (från vilken T-kanal som helst) har ljudet nu plötsligt försvunnit. Datorn är en nyinköpt Laptop Lenovo med Windows 7, och fristående högtalare också nya, Conexant 2061 SmartAudio HD. Från början fungerade allt perfekt, även de inbyggda högtalarna i laptopen, som dock gav dåligt ljud, varför de externa köptes. Helt plötsligt uppenbarade sig häromdan en irriterande ljudmatta liknande vad man kan höra när man blir sittande i telefonkö ibland. Denna ljudmatta dolde allt annat, men försvann efter någon dag (i går). Tilläggas kan att vi har en stationär dator också, som laptopen är ansluten till trådlöst. Denna skvalmusik hördes även på denna dator när man skulle titta på film o. d. Men sedan försvann detta lika plötsligt från båda datorerna. Vad "skvalmusiken" kom ifrån har vi ingen aning om förstås. Nu är detta ljud väck från den stationära datorn, men på laptopen har vi nu inget ljud alls! På den stationära funkar ljudet nu som vanligt.

Jag har kollat allt upptänkligt på laptopen och tittat på uppspelningsenheterna och där står att både den interna högtalaren och de yttre fungerar. Inget fel på dom alltså. Inget gult utropstecken! Så tänkte vi att det kanske var Flash Player som spökade, så vi installerade om detta för att förvissa oss om att inte säkerhetsprogrammet på nåt sätt stoppat den förra installationen. Det blev dock ordentligt installerat, men TV play funkar ändå inte! HJÄLP!

Thörntaggen

 

Hej igen!

 

Glömde säga att jag stoppade i en DVD-skiva med Ice-age, och ljudet kom helt perfekt! Trodde att det var något fel på datorn, men det tyckas vara nåt som är relaterat till internetkontakterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Ekcim, ska prova med detta. Vi har faktiskt också Google Chrome i datorn, så... Men det är en smula konstigt att det helt plötsligt skulle bli så här, eftersom det förut gick hur bra som helst med Google! Men eftersom jag provat med snart sagt allting annat, så kan det vara värt att prova även detta!

Thörntaggen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...