Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej längre föra över FTP via Utforskaren


Oviss

Rekommendera Poster

"Det går inte att öppna den här FTP-platsen i utforskaren" är svaret jag får när jag försöker lägga upp min hemsida den vägen. Har gått jättebra tidigare, snabbt och smidigt, vad kan ha hänt? Är det någon uppdatering av Explorer som ställer till det för mig? Jag tycker att överföringsprogram av typen Filezilla är bara jobbiga, har lyckats någon gång men oftast inte. Jag vill ha tillbaka möjligheten att föra över via utforskaren. Någon som kan hjälpa mig?? Tack på förhand!

 

I den ena har jag Windows 7, den andra Windows Vista. Jag har tidigare kunnat gå via utforskaren i båda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

I internetalternativ Flik: Avancerat finns möjlighet att aktivera "PASSIV FTP"

 

Sök upp denna och se om denna blivit avmarkerad!?

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I internetalternativ Flik: Avancerat finns möjlighet att aktivera "PASSIV FTP"

 

Sök upp denna och se om denna blivit avmarkerad!?

 

:)

 

Jag hittade: Använd passiv FTP (för kompabilitet medbrandväggar och DSL-modem). Den är ibockad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

av typen Filezilla är bara jobbiga

Förstår vad du menar. Ju bättre klient desto krångligare för en sällananvändare, olika sätt att ansluta (Quick, "telefonbok" osv.), olika fönster med kö, direkt osv.

 

TotalCommander är ju även en enkel ftp-klient som jag tycker funkar utmärkt för de flesta tillfällen.

Dock inte om man ftp,ar många och/eller stora filer och där förbindelsen är lite knagglig.

Om man bortser från att jag är ett stort "fan" av TC, så tycker jag ändå att den bör testas för detta ändamål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...