Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ljud saknas efter ominstallation av OS


JohanSnes

Rekommendera Poster

Jag har haft Windows 7 64-bitars sedan starten.

Nu ominstallerade jag OS. Efter att ha gjord det så får jag inte något ljud i ljudkortet och inte heller något ljud i de ljudkontakter som finns på moderkortet.

 

När jag skall installera drivrutinerna för ljudkortet (Creative) kommer det upp en ruta som säger att OS ej är kompatibelt med drivrutinerna. Innan ominstallationen av OS fungerade allt perfekt. Jag har provat med flera olika drivrutiner från Creative, men får samma svar.

 

Jag kan endast få ut ljud genom USB-kontakten, men det är jag inte hjälpt med.

 

Kan någon hjälpa mig att lösa detta problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna enhetshanteraren. Öppna den gulmarkerade enheten, gissar att det finns en. Klicka på Information och Egenskap. Välj MaskinvaruID och kopiera första raden. Lägg in den i ditt nästa svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Du måste gå till moderkortstillverkarens webbplats, söka på ditt moderkort samt ladda ner och installera CHIPSET drivrutinerna!

 

Är det en sk. "märkesdator" så finns motsvarande på tillverkarens webbplats...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna enhetshanteraren. Öppna den gulmarkerade enheten, gissar att det finns en. Klicka på Information och Egenskap. Välj MaskinvaruID och kopiera första raden. Lägg in den i ditt nästa svar.

 

Tack för tipset om Enhetshanteraren. Nu har jag ljud från ljudkortet igen, nu gäller det bara att få ljud från moderkortets ljudutgångar. Tack för tipset om Chipset, jag får försöka kolla detta i helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...