Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort filer som inte går att radera


Andiesama

Rekommendera Poster

Jag brukar inte vända mig hit när jag har problem med min dator för här är alla ljusår i från vart jag befinner mig kunskapsmässigt så snälla om någon svarar gör det enkel!

 

jag fick en kortfilm som jag laddade ner redan när jag öppnade det märkte jag att nåt skumt vare datorn segade och blev konstig körde en virus scan (norton 360) och försökte radera filmen den tog på sig 100 år typ för att till slut bara meddela att filen var öppen någon annanstans (men jag vet att det va inte så) virus scanen var helt okey laddade ner en extra tool från norton för att söka djupare, men allt var okey testade 10x att radera filmen utan framgång kollade på nätet och alla råd var att öppna cmd och radera den därifrån problemet är att när du är en nybörjare så har du inte den blekaste aning om hur man använder prompt tryckte på c: dir men sen kom jag inte längre en av alla rådgivare var noga i sin förklaring men (skratta inte) jag vet inte hur man gör en / åt andra hållet :( snälla någon rädda mig! tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet inte hur man gör en / åt andra hållet snälla någon rädda mig!

Då undrar jag om du vet vad punkt sitter? Väldigt svårt att läsa din text.

Man avslutar varje mening med en .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Jag brukar inte vända mig hit när jag har problem med min dator för här är alla ljusår i från vart jag befinner mig kunskapsmässigt så snälla om någon svarar gör det enkel!

 

jag fick en kortfilm som jag laddade ner redan när jag öppnade det märkte jag att nåt skumt vare datorn segade och blev konstig körde en virus scan (norton 360) och försökte radera filmen den tog på sig 100 år typ för att till slut bara meddela att filen var öppen någon annanstans (men jag vet att det va inte så) virus scanen var helt okey laddade ner en extra tool från norton för att söka djupare, men allt var okey testade 10x att radera filmen utan framgång kollade på nätet och alla råd var att öppna cmd och radera den därifrån problemet är att när du är en nybörjare så har du inte den blekaste aning om hur man använder prompt tryckte på c: dir men sen kom jag inte längre en av alla rådgivare var noga i sin förklaring men (skratta inte) jag vet inte hur man gör en / åt andra hållet :( snälla någon rädda mig! tack på förhand

 

 

Hej!

 

 

Mitt råd är att du startar datorn i sk. felsäkert läge (Dvs. datorn startar med minimala drivutiner osv.) enligt denna guide:

 

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/Start-your-computer-in-safe-mode

 

Väl i felsäkert läge så startar du utforskaren och provar att radera filmen!

 

Chansen är då väldigt stor att du inte har något som håller filmen låst då!

 

PS! Håll gärna ned "Shift tangenten" när du trycker på Delete! Då försvinner filmen UTAN avv hamna i papperskorgen!) DS!

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! länken var perfekt, då jag försökte starta i fel säkerläge men hittade inte det alls. och ser du? jag har hittat mina skiljetecken! Jag var super trött och arg; efter att ha suttit 5 timmar med problemet. så då skriver jag som jag tänker :P Tack igen! vet du hur man gör en "/ " åt motsatshåll? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Håll ner "AltGr"-tangenten på höger sidan om mellanslag samtidigt som du trycker på +-tangenten!.

 

 

 

Angående Felsäkert läge så skall du trycka upprepade gånger på "F8"tangenten EFTER din BIOS-Bild (Den som rabblar upp diskar och RAM-minne eller en bild som anger din datortillverkare etc.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...