Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Window 7 fryser (ny dator)


Pezonluke

Rekommendera Poster

Som sagt, jag hittar dem inte i listan över minnen. Nu vet jag inte vad det är för spel det gäller,men med den integrerade grafiken går det säkert att spela. Du får givetvis dra ner på upplösning och inställningar. T.ex. på Youtube finns det flera som har lagt upp videos på Call of Duty Modern Warfare, spelat med integrerad grafik. Radeon HD 4250 är det. Prova får du se.

 

Det här artikelnr. på dina minnen. CMX8GX3M2A1333C9, skriver jag in det i sökrutan blir resultatet som på bilden.

 

Man lär sig så länge man lever, att man ska behöva kolla upp så mycket innan man köper moderkort och minnen var mer än jag visste. Trodde faktiskt så länge att matchade på beskrivningarna så borde det vara ok men ack så fel jag hade...

Såg att storebror till mitt moderkort stödjer mina minnen, och det var inte mycket som skiljde dem åt men jag blir inte förvånad om det skulle vara så att mina minnen inte är riktigt passar ihop.

 

Upptäckte dock att Asus släppt en ny Bios för inte allt för länge sedan så nu har jag lagt in den och tänkte köra på som vanligt och se om det skulle frysa igen. Händer det igen så aktiverar jag mitt interna grafikkort och fryser det även då så borde jag kunna utesluta rätt så säkert att det är mina minnen som spökar? eller tänker jag galet?.

 

Måste tacka allt folk som hjälper till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Såg en intressant sak på ASUS sida för M5A88-V EVO http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3Plus/M5A88V_EVO/#download

På dom 4 sista BIOS versionerna så har man på varje version jobbat på:

1.Improve system stability.

2.Improve memory compatibility.

 

Vilken BIOS version har du?

Direkt vid uppstart så trycker du [Del] så kommer du in i BIOS Setup och där bör du kunna se detta.

 

Har du hämtat och installerat senaste drivrutiner?

 

Kör sedan någon av CPU stabilitets testerna samt GPU test.

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en intressant sak på ASUS sida för M5A88-V EVO http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3Plus/M5A88V_EVO/#download

På dom 4 sista BIOS versionerna så har man på varje version jobbat på:

1.Improve system stability.

2.Improve memory compatibility.

 

Vilken BIOS version har du?

Direkt vid uppstart så trycker du [Del] så kommer du in i BIOS Setup och där bör du kunna se detta.

 

Har du hämtat och installerat senaste drivrutiner?

 

Kör sedan någon av CPU stabilitets testerna samt GPU test.

Mvh

 

Ja jag såg precis samma sak för någon timme sedan så nu har datorn den senaste. Körde Benchmark och Cpuburn men dem visade inga fel alls där.

 

Men tänkte att jag kör på nu och testar, fryser datorn igen så aktiverar jag interna grafiken och fryser det även då så införskaffas nya minnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Bra att testerna gick bra, det visar att det inte är något allvarligt med 'professorn' hehe.

 

Fortsätt att testa vidare med spelen och hur var det med drivrutinerna samt senaste grafikdrivrutin?

http://www.nvidia.co...hql-driver.html

 

Innan du köper nya minnen så testar du naturligtvis att flytta om dom som vertpre redan sagt.

Felet behöver ju heller inte vara minnesrelaterat.

Mvh

 

[Edit] Du bör högerklicka och välja 'Kör som Administratör' vid installation av drivrutiner.

Och eftersom CPU testen gick bra, som i sig är väldigt intensiv även för memory controller och minnena, så bör det inte vara något allvarligt fel på minnena, fast det kan inte helt uteslutas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...