Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Koppla ihop två datorer - styra dator B från dator A


saint19

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag undrar om det går att koppla ihop två datorer. Jag skulle vilja koppla ihop dator A med dator B och styra dator B via dator A. Glasklart eller hur :)

 

Det är på det viset att skärmen på dator B inte fungerar men jag kan använda den via en extern skärm. Nu skulle jag dock vilja ta med dator B till en annan plats där jag inte har tillgång till extern skärm. Därför undrar jag om det går att gå in i och använda dator B från min andra dator, dator A? Dator A körs med Win 7 och dator B körs med Win XP.

 

jag vet att det finns fjärrskrivbord osv, men eftersom skärmen på dator B inte funkar så kan jag inte logga in i windows och aktivera fjärrstyrning.

 

Tack på förhand.

 

Mvh,

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du på dator B, när den har möjlighet att anslutas till extern skärm, installerar TeamViewer och tillåter fjärrstyrning så är problemet löst om du på dator A också installerar TeamViewer (där fjärrstyrning inte behöver aktiveras).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du på dator B, när den har möjlighet att anslutas till extern skärm, installerar TeamViewer och tillåter fjärrstyrning så är problemet löst om du på dator A också installerar TeamViewer (där fjärrstyrning inte behöver aktiveras).

 

Lysande!

 

Då ska jag prova det.

 

Många tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog inte testat om TeamViewer går att köra som en tjänst, alltså utan inloggning i Windows men en automatisk inloggning går ju att ordna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog inte testat om TeamViewer går att köra som en tjänst, alltså utan inloggning i Windows men en automatisk inloggning går ju att ordna.

 

Hej!

 

Hur menar du med automatisk inloggning?

 

mvh,

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man ju inte behöver ange lösen för att Windows ska starta upp, när man startar datorn.

 

Klicka på start och "Kör" där klistrar du in: control userpasswords2 Och sedan OK.

Bocka ur rutan uppe till vänster, för din användare och du slipper logga in med lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man ju inte behöver ange lösen för att Windows ska starta upp, när man startar datorn.

 

Klicka på start och "Kör" där klistrar du in: control userpasswords2 Och sedan OK.

Bocka ur rutan uppe till vänster, för din användare och du slipper logga in med lösenord.

 

Ah, så klart :)

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...