Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

administratör


bowile

Rekommendera Poster

Andvänder windows7. När jag scannat efter virus i Spybot search and destroy och hittat en del som jag vill ta bort så säger programmet att jag inte är administratör och då går det inte

Är ensam användare av datorn och fann när jag sökte på ordet administratör att jag faktiskt är det.

Skrev in nytt namn och nytt lösenord men det hjälpte inte

Nu har jag problemet att när jag startar datorn så kommer mina två namn upp och jag måste klicka på en för att komma igång

Hur tar jag bort den senast inlagda ?

Tacksam för tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

För att Spybot search and destroy skall kunna utföra några ändringar och tex. immunisera etc. så måste du högerklicka på programmet och välja 'Kör som Administratör'

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollpanelen-Användarkonto-Hantera ett annat konto.

Tack för hjälpen, så lätt när man vet hur man skall göra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att Spybot search and destroy skall kunna utföra några ändringar och tex. immunisera etc. så måste du högerklicka på programmet och välja 'Kör som Administratör'

 

Mvh

Tack för hjälpen det var bra att veta

En följdfråga. Betyder immunisera att datorn är skyddad för de "virus" mm som jag immuniserade ?

Eller skall jag på något ställa ta bort det ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman
En följdfråga. Betyder immunisera att datorn är skyddad för de "virus" mm som jag immuniserade ?

Eller skall jag på något ställa ta bort det ?

 

Det betyder att den spärrar ökända webbplatser, samt skadliga cookies och spionprogram bl.a. i hostsfilen och i din webbläsare, om jag förstått saken rätt.

http://www.safer-net.../sv/faq/50.html

Så det är bra att göra en immunisering med jämna mellanrum, efter att du gjort en update av Spybot S&D.:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...