Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Om vps hos otaku-hosting


The_Oneandonly

Rekommendera Poster

The_Oneandonly

Hej jag ska skaffa vps hos otaku-hosting.com men hittar ingen information om vad som ingår, och jag vill veta om t.ex domän ingår eller inte.

sen undrar jag om någon som vet om det finns någon guide till hur man gör steg för steg för just otaku, jag har sökt på google men hittar inte något.

 

 

Om det är någon som kan svara på dessa frågor så är jag tacksam för svar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VPS brukar fungera så att man hyr en server, en virtuell sådan, men ändå en server. Sen får du tillgång till den via Terminal Services (Windows) eller SSH (linux). Och sen är det bara att tuta och köra. Du behöver inga speciella guider till en viss hosting provider för du får en tom server. Precis som på alla andra ställen. Den fungerar som man förväntar sig från en server. Så de guider du vill leta efter är en guide för den server du tänkte hyra. Och Otaku verkar erbjuda Windows Server 2008 R2, så det är den du kommer köra i så fall.

 

Och dom skriver inget om domän för det behövs egentligen inte. Du kommer få en ip-adress till din server och den kan du ansluta så många domäner du vill till. Det jag saknar är info om dom har egna dns-servrar eller inte. Annars måste du hitta en till provider som kan husera dina domäner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...