Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudmöjligheter för hembio och tv-spel?


.M

Rekommendera Poster

Jag funderar på att fixa och trixa med min hembio för att få bort lite sladdar och sånt. Att ansluta några aktiva högtalare till media-pcn borde inte vara något problem. Men jag vill fortfarande ha surroundljud för mina tv-spel. Så vad finns det för möjligheter att till exempel ha någon slags hdmi anslutning i pcn? Jag ansluter xbox och ps3 med hdmi till pcn, den plockar ut ljudet och spelar upp det i högtalarna och skickar vidare bilden till tvn.

 

Naturligtvis är hdmi-krypteringen ett stort hinder. Men eftersom en receiver kan göra det så tycker jag naturligtvis att min dator borde klara det också.

 

Jag har redan ett Asus Xonar HDAV ljudkort som gör något liknande. Men i det fallet så kommer alla signaler från pcn och inte utifrån så jag tror inte jag kommer kunna använda det hursomhelst.

 

Någon som har några förslag på hur jag kan gå vidare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HDMI in på en dator kan du nog glömma. Det finns helt enkelt inte. Enda du möjligen kan ta in är ljud via koax eller liknande. Fast då behöver du ett ljudkort som stöder det och sedan att spela vidare det på datorn.

 

Vad är det anläggning du har? Naturliga är att koppla från dator, xbox, PS3 och liknande till en gemensam ljudanläggning. Inte ha datorn som navet för ljudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...