Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utforskaren Win 7


Yoga

Rekommendera Poster

Halloj

 

Det tidskrävande klickandet som krävs i utforsaren pga att den aldrig minns var man senast var i mappstrukturerna..

 

Går det att lösa på ngt sätt?

 

Kan man ta bort biblioteken? jag nöjer mig mer än väl med helt vanliga mappar

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan alltid ändra inställningarna för hur mappar skall visas:

 

  1. I ett öppet fönster klickar du på Ordna och sedan på Mapp- och sökalternativ.
  2. Klicka på fliken Allmänt i dialogrutan Mappalternativ och gör sedan något av följande (eller båda):

  • Om du vill visa alla mappar på datorn i navigeringsfönstret, inklusive din personliga mapp markerar du kryssrutan Visa alla mappar och klickar sedan på OK.
  • Om du vill att navigeringsfönstret ska expanderas automatiskt till den mapp som är markerad i mappfönstret, markerar du kryssrutan Utöka automatiskt till aktuell mapp och klickar på OK.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/Working-with-the-navigation-pane

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Välj: "Visa detaljerad Lista"

Ange sedan så som det visas i min bifogade bild!

(PS! Dessa problem finns inte i WinGuiders-installationer då dessa är bortkonfigurerade! DS!)

post-72777-0-48640400-1334221081_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man ta bort biblioteken?

//eforum.idg.se/topic/335572-lyckas-inte-ta-bort-standarbibliotek/

 

Det tidskrävande klickandet som krävs i utforsaren pga att den aldrig minns var man senast var i mappstrukturerna...

 

Går det att lösa på ngt sätt?

Du kan göra så att Utforskaren sparar dina fönster så att de kommer upp om du startar om:

Ordna > Mapp- och sökalternativ > Visning > Återställ tidigare mappfönster vid inloggning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...