Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SB 128PCI


Gunnar3

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har ME och bör uppdatera mina ljudkorts-drivrutiner. På Creatives hemsida, både i USA och Eurpoa finns nya filer att ladda ner. Men de har ändelsen *.lib Vad är det för något? Det finns även en *.exe fil att ladda ner, men kör man den så säger installationsprogrammet ungefär: Setup kan inte fortsätta eftersom alla nödvändiga installationsfiler inte finns. Men det finns bara dessa två att ladda hem, både i USA och i Europa som sagt. Är det så enkelt att det är svårt eller vad? Den enda hjälpen man får (eg inte får) är en hänvisning till Readme.txt, men var får man tag i den det står inte...

SB128 är ju ett ganska vanligt kort så det borde ju inte vara några krånglerier tycker man, så här var det inte förr med detta kort, då var det en enkel programfil som man helt enkelt körde och så var allt klart. Är *.lib ett nytt pack-format? Måste man köra filen från ett speciellt ställe? Osv?

 

Mycket tacksam för svar, då ljudet hackar ganska ofta när man spelar musik.

 

/Mvh Gunnar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.lib filerna innehåller de mer operativsystemsberoende rutinerna. Altså behöver du både .exe-filen och den .lib-fil som bäst passar ditt operativsystem. Lägg dem sedan i samma katalog och kör exefilen, den packar upp libfilen och hämtar det den behöver.

Skulle chansa att det är p128w2k.lib du behöver eftersom den också är för ME

[inlägget ändrat 2001-09-02 13:35:00 av Johan Ax.]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Johan!

 

Nu funkade det, jag hade förm fel lib-fil. På den europeiska sidan fanns ingen för ME så jag tog den för win98, plus installationsfilen. Nu tog jag den för win2000, inte den för win98, på USA-siten och nu funkar det bra. Det kunde den väl sagt till tycker man, att det var fel lib-fil till mitt operativ, enkelt tycker jag!

 

Men, Tack tack!

Mvh Gunnar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...