Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

KOLLA IN HEMSIDAN!


ankisen

Rekommendera Poster

Flyfisherman

En kommentar, om det tillåts....

ESD-handledsbandet kopplat till sidoplåten som dessutom är lackad? Där gör det ingen nytta!

http://cuptro.com/gu...-for-nyborjare/

 

ESD-handledsbandets kontakt/krokodilklämma kopplas till olackad/ren metalldel eller skruv på chassit.

Det är du och datorn/chassit som skall ha samma elektriska potential.

ESD-Handledsbandet skall sitta åt runt handleden.

 

Är tanken att du/ni skall konkurrera ut Eforum på vissa områden?:unsure:

Kul projekt annars. :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med, att fästa en ESD-kabel på en borttagen sidoplåt som inte är i beröring av själva chassit, har absolut ingen verkan.

 

Och själva kontakt plattan som sitter på armbandet ska självklart sitta i kontakt mot huden, annars gör den ingen nytta.

Men det borde finnas lite mer info om själva sajten, nu är det en ganska anonym sajt, finns ingen ansvarig utgivare, m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den är bara lackad på den ena sidan. och ESD armbandet är löst för att jag bara lite snabbt satte på det så det är löst.smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den är bara lackad på den ena sidan. och ESD armbandet är löst för att jag bara lite snabbt satte på det så det är löst.smile.gif

 

Oavsett vad, ska armbandet alltid fästas på omålad del av chassit inte på någon borttagen sidplåt, och armbandet ska sitta ordentligt på armen, mycket lätt att göra feltolkning på en bild som ska upplysa om hur man gör.

Småsaker kan tyckas, men väl så viktiga i ett sådant här sammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett vad, ska armbandet alltid fästas på omålad del av chassit inte på någon borttagen sidplåt, och armbandet ska sitta ordentligt på armen, mycket lätt att göra feltolkning på en bild som ska upplysa om hur man gör.

Småsaker kan tyckas, men väl så viktiga i ett sådant här sammanhang.

 

nu har jag fixat det kolla här

http://cuptro.com/guider-tips/hardvara-for-nyborjare/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...